صفحه اصلی / آرشیو مطالب روزنامه کسب و کار

مدیرکل دفتر تشکیلات و بهبود روش‌های وزارت کشور خبر داد

تلاش برای تحقق دفتر توسعه دولت الکترونیک

مدیرکل دفتر تشکیلات و بهبود روش‌های وزارت کشور گفت: تلاش می‌کنیم دفتر توسعه دولت الکترونیک محقق شود.
ژاله فرامرزیان در نشست معاونان هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع و مدیران‌کل امور اداری و مالی استانداری‌های کشور، با اشاره به ساختار تشکیلاتی استانداری‌ها اظهار کرد: این موضوع از چندی پیش در دستور کار قرار گرفته، چارت استانداری‌ها در آذرماه ابلاغ شد و براساس چارت اقداماتی درخصوص تدوین شرح وظایف انجام شده است.
وی تصریح کرد: با وجود تمام تلاش‌های صورت گرفته نتوانستیم قبل یا همزمان با تشکیلات تفصیلی شرح وظایف استانداری‌ها را ابلاغ کنیم و در رابطه با عنوان وظیفه‌ای، همچنان در سازمان مدیریت دچار مشکل هستیم.
مدیرکل دفتر تشکیلات و بهبود روش‌های وزارت کشور با بیان اینکه مهمترین مسأله ساختار ما با سازمان مدیریت ادغام شد، ادامه داد: حدود 3000 پست از سازمان مدیریت به مجموعه استانداری‌ها اضافه شده و مجموعه وظایف و اختیاراتی که به مجموعه ما اضافه شده بود، به انضمام کل ساختار بود.
وی افزود: در مدت ادغام، ساختار مقداری فربه‌تر شد و عناوین و ساختارهای جدیدی اضافه شده بود و همین امر سبب شد در بازگشت، نخستین تقاضای سازمان مدیریت این باشد که به حالت اولیه برگردد اما برگشتن به حالت اولیه مقدور نبود.
فرامرزیان با اشاره به اینکه سازمان مدیریت باید پاسخگوی اتفاقاتی که افتاده باشد، ادامه داد: در جلسات متعدد ناگزیز شدیم تعدادی پست را به سازمان مدیریت برگردانیم.
این مقام مسئول با بیان اینکه در ابلاغ نوبخت به وزارت کشور تقاضای بازگشت 2790 پست بود، افزود: در جمع‌بندی به هیچ عنوان نتوانستیم این عدد را بپذیریم و ناگریز شدیم 169 پست را از این مجموعه کسر کنیم.
مدیرکل دفتر تشکیلات و بهبود روش‌های وزارت کشور خاطرنشان کرد: حدود 90 پست از  169 پست برای فرمانداری‌ها ذخیره شد و اتفاق دیگری که رخ داد، این بود که در پست‌هایی که انتقال به غیر نبود مثل کارشناس مسؤل، پنج نفر به طرق مختلف برای این پست‌ها درنظر گرفته شده بودند و این اقدام در استانداری‌ها خلاف بود.
وی با اشاره به اینکه ماحصل جریانی که اتفاق افتاد ادغام روابط عمومی با دفتر استاندار بود، ادامه داد: خیلی تلاش کردیم و پیگیر هستیم و سعی شد از ابزار خارج از دستگاه استفاده شود.
فرامرزیان با اشاره به اینکه موضوع دفتر توسعه دولت الکترونیک بسیار ارزشمند بود و تلاش جدی داریم که این اتفاق محق شود، افزود: سازمان مدیریت با ایجاد این دفتر مسأله داشت.
وی در پایان گفت: سازمان مدیریت با این موضوع که دفتری با نام دفتر توسعه دولت الکترونیک زیر نظر استاندار وجود داشته باشد، مخالفت داشت و اظهار می‌کرد این از وظایف و اختیارات سازمان مدیریت است و تحقق این شیوه، امکان‌پذیر نیست.