صفحه اصلی / آرشیو مطالب روزنامه کسب و کار

معاون سازمان جنگل‌ها:

طرح کاهش تخریب اراضی ملی اجرا می‌شود

معاون حفاظت و امور اراضی سازمان جنگل‌ها گفت: امسال طرح کاهش عوامل تخریب اراضی ملی در قالب برنامه ششم توسعه اجرایی می‌شود.
 مسعود منصور در دومین کارگاه آموزشی سراسری معاونین حفاظت و امور اراضی استان‌ها که در مرکز آموزشی جوانشیر کرج برگزار شد، اظهار کرد: بدون شک اجرای طرح کاهش تخریب اراضی ملی نقش به سزایی در حفظ و صیانت از عرصه‌های طبیعی کشور خواهد داشت.
وی ادامه داد: این طرح امسال در هفت بخش توسعه حفاظت مشارکتی، تثبیت مالکیت دولت و کاداستر اراضی ملی و موات، تکمیل بانک اطلاعات جامع زمین، تهیه نقشه استعدادیابی منابع طبیعی، تلاش برای اخذ حقوق دولت، تشخیص تعیین حریم و کاداستر اراضی مستحدث و ساحلی و تعیین تکلیف اراضی اختلافی در سراسر کشور اجرایی می‌شود.
وی اضافه کرد: اجرای هربخش از این طرح ملی بر اساس ضوابط و اصول قانونی بوده و بر نحوه اجرای آنها نیز نظارت دقیقی صورت  می‌گیرد.منصور با تاکید بر ضرورت آموزش در بحث حفاظت از اراضی گفت: بدون شک اجرای درست قوانین به خصوص در حوزه حفاظت اراضی مستلزم یادگیری دایمی است.
منصور اظهار کرد: در حوزه حفاظت از اراضی باید به گونه‌ای قانونمند عمل کنیم که جای کوچکترین اشتباهی برای آیندگانمان باقی نماند.معاون حفاظت و امور اراضی سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور، افزود: بیشتر مشکلاتی که امروز دراین بخش با آن درگیر هستیم مربوط به گذشتگان است و باید شرایط گره گشایی از آنها را ایجاد کنیم.
وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود به مشکل کمبود اعتبار درمعاونت حفاظت و امور اراضی سازمان جنگل‌ها اشاره کرد و گفت: علی رغم کمبود اعتباری این معاونت در پیگیری اهداف خود به خوبی عمل کرده است.
معاون حفاظت و امور اراضی سازمان جنگل‌ها در پایان ابراز کرد: امسال با رشد اعتباری مناسبی مواجه بودیم که امید است همه این اعتبار تخصیص یابد؛ چراکه بخشی از مشکلات به عدم تخصیص اعتبارات تصویب شده بازمی‌گردد.