صفحه اصلی / آرشیو مطالب روزنامه کسب و کار

معاون رئیس جمهور خبر داد

پیشنهادی برای نظارت بر نرخ «تورها»

عاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی - گردشگری و صنایع دستی با اشاره به اینکه دخالت دیگر دستگاه‌ها بر فعالیت‌های تاسیسات گردشگری، غیر قانونی است، از پیشنهادی برای نظارت بر نرخ تورها همانند نظارت بر نرخ هتل‌ها خبر داد.
مسعود سلطانى فر - معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی - گردشگری و صنایع دستی در کانال اختصاصی تلگرامی خود نوشت: امروز نشستی با جامعه هتلداران ایران در محل هتل هما داشتیم، معاونان گردشگری و سرمایه گذاری سازمان هم حضور داشتند، درد دل‌ها و مشکلات هتداران را شنیدیم، عمده مشکلات در سه بخش نرخ گذاری هتل‌ها، مسئله خانه مسافرها و فعالیت تشکل‌های گردشگری مطرح شد، دو معاون سازمان توضیحاتی ارائه دادند، من هم تاکید کردم که بر اساس نظریه مجلس شورای اسلامی و معاونت حقوقی ریاست جمهوری، گردشگری، صنعت است و باید زیر مجموعه سازمان میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری باشد بنابر این هرگونه نظارت و یا دخالت دیگر دستگاه‌ها بر فعالیت‌های تاسیسات گردشگری، غیر قانونی است.
در مورد نرخ گذاری هتل‌ها هم قرار شد جامعه هتل داران با معاونت گردشگری سازمان نشست داشته باشند و به یک راه حل توافقی برسند. پیشنهاد شد که همان طور که سازمان بر نرخ هتل‌ها نظارت دارد بر نرخ تورها هم نظارت کند، به نظرم این مسئله می‌تواند در دستور کار کانون ملی هماهنگی سفر قرار گیرد.
تعدادی از هتل داران از اینکه گردشگری بعد از رفع تحریم‌ها رونق پیدا کرده ابراز خشنودی می‌کردند اما تاکید داشتند که بین بخش‌های مختلف صنعت گردشگری باید هماهنگی بیشتری ایجاد شود.