صفحه اصلی / آرشیو مطالب روزنامه کسب و کار

آشپزخانه هایی از جنس رؤیای هنری در تهران رونمایی شد

غول های دکوراسیون سرزمین مد در ایران

با حضور سه برند بین المللی از ایتالیا، جدیدترین دکوراسیون‌های داخلی، سرزمین مد و فشن در پایتخت ایران رونمایی شد.

 ARTE VENEZIANA، HENGE و TURRI برندهای سرشناس ایتالیایی هستند به ایران آمدند تا تازه‌ترین محصولات خود را در زمینه دکوراسیون داخلی در تهران به نمایش بگذارند. علاوه بر این سه برند شناخته شده بین المللی، VALCUCINE هم به پایتخت ایران آمد تا از تازه‌ترین محصولات خود در زمینه دکوراسیون آشپزخانه رونمایی کند. برندهایی که حالا جزو سرشناس‌ترین‌های جهان در زمینه دکوراسیون داخلی به شمار می‌آیند و بیشترآنها برای خانه‌های لاکچری طراحی شده‌اند.  
آنها بخش قابل توجهی از چیدمان‌ خود را به صورت دست‌ساز و با بهترین مواد اولیه می‌سازند. البته دست ساخته‌هایی که حاصل طراحی بزرگترین دیزاینرها و طراحان ایتالیا به شمار می‌روند و حالا به نمایندگی شرکت بام و افق پارس به تهران آمده‌اند تا برای مشتریان ایرانی‌ لوکس‌ترین دکوراسیون داخلی را طراحی کنند. البته همه آنها تاکید می‌کنند که قیمت خدمات و محصولاتشان هیچ تفاوتی با بازار ایتالیا ندارد و مشتریان ایرانی هزینه اضافه‌ای نمی‌پردازند.
قصر شیشه ای قرن 14 ایتالیا در میدان اقدسیه
یک قصر شیشه‌ای اولین تصوری است که در مواجهه با دکوراسیون ARTE VENEZIANA به ذهن‌تان می‌رسد. لوسترهای بزرگ با گل‌های شیشه‌ای ظریف و فرم‌هایی شبیه بال فرشتگان، کمدها و کنسول‌های شیشه‌ای که بدنه‌ای سرشار از تزیینات و ریزه‌کاری‌های چشم‌نواز دارند و امواج نور را هزاران بار می‌شکنند و شکوه اشرافی یک قصر کوچک را مجسم می‌کنند. این تزیینات چشم‌نواز شیشه‌ای حتی روی درها و کناره‌های مبلمان تکرار می‌شود و یک فضای مجلل را می‌سازند.
نیکولا زانین NICOLA ZANIN مدیرعامل برند ARTE VENEZIANA نوه یک هنرمند شیشه‌گر است. او به حضور سه نسل از خانواده زانین در این صنعت اشاره می‌کند و در این زمینه  می‌گوید: پدربزرگش از یک مغازه کوچک شروع کرده است. مغازه‌ای که به خاطر کالاهای شیشه‌ای و چشم‌نوازش زبان زد خاص و عام بود و پس از پدربزرگ در سال 1970، پسرش یعنی پدر نیکولا کار او را توسعه می‌دهد و طراحی‌های هنری پدربزرگ را به مبلمان تسری می‌دهد. پدر، طراحی‌های هنری قرن 14 و 19 ایتالیا را با هنر روز تلفیق می‌کند و به تدریج تبدیل به یک برند می‌شود و در سال 1990 نیکولا و برادرش مدیریت برند خانوادگی‌شان را به دست می‌گیرند و از ساخت اشیای شیشه‌ای به طراحی دکوراسیون داخلی می‌رسند. حالا آنها بزرگترین طراحان مد و دکوراسیون داخلی ایتالیا را به کار گرفته‌اند. آلبرتو پینتو تنها یکی از آنهاست که با استفاده از طراحی، مواد اولیه و تکنولوژی توانسته است چیدمان این برند را به قصرهای شیشه‌ای تبدیل کند که در عین مدرن بودن یادآور تاریخ و هنر باشکوه ایتالیاست. حالا آنها طراحی و ساخت دکوراسیون هتل میامی آمریکا و هتل بزرگ لندن در انگلیس را در کارنامه خود ثبت کرده‌اند. نیکولا به اخبار رسمی می‌گوید از کالای پیش ساخته در طراحی دکور استفاده نمی‌کنند؛ بلکه ابتدا فضا را بررسی می‌کنند و بر اساس ویژگی‌های فضا برای آن سفارش ساخت و تولید دکور می‌دهند و این ویژگی است که آنها را از بقیه متمایز می‌کند. او با اشاره به اینکه تمام قطعات شیشه‌های به کار رفته در دکورها دست ساز است، تاکید می‌کند که برای حضور در بازار کشورهای مختلف و از جمله ایران می‌توانیم به سفارش مشتری هنر تاریخی زادگاه آنها را وارد طراحی دکوراسیون کنیم.
زیبایی شناسی ایرانی‌ها به مردمان سرزمین مد نزدیک است
دکوراسیون برند TURRI بیشتر از هر چیز دنیای مد و فشن را زنده می‌کند. در چیدمانی که این برند در ساختمان بام و افق پارس طراحی کرده است، احساس می‌کنید هر آن با مشهورترین مانکن‌ها و مدل‌های صنعت مد مواجه می‌شوید. مدل‌هایی که کنار آینه‌ها یا دیوارهای چرمی فیگور گرفته‌اند و عکاس‌هایی که فلش می‌زنند! توری نام خانوادگی مؤسسان این برند 100 ساله است.مدیرعامل فعلی این برند می‌گوید که کارشان را با مبلمان کلاسیک شروع کرده و توسعه داده‌اند و در حال حاضر یکی از مشهورترین و بزرگترین برندهای لاکچری دکوراسیون در سطح جهان هستند. توری به نظارت شدیدشان روی کیفیت موادی که به کار می برند تاکید می‌کند و می‌گوید: پولیش‌ها و براق‌کننده‌هایی که روی سطوح دکوراسیون این برند استفاده می‌شود در حال حاضر در تمام ایتالیا بی‌نظیر و بدون مشابه است. او به چرم‌های یک تکه و دست‌دوز در سطح دکوراسیون‌ این برند اشاره می‌کند و می افزاید: مواد و مصالح به کار رفته می‌تواند تا سال‌های طولانی دکوراسیون توری را باکیفیت و زیبا نگه دارد. به اعتقاد او حضور در بازار ایران نشانه خوبی است، زیرا مشتریان ایرانی روحیه هنری و سلیقه زیباشناسی بالایی دارند و  از این نظر به ایتالیایی‌ها بسیار نزدیک‌اند. توری با اشاره به حضور در بازارهای خاورمیانه تاکید می‌کند: کار کردن با عرب‌ها کمی دشوار است زیرا آنها سلیقه خاص و دید ویژه‌ای به زیبایی دارند، اما ایرانی‌ها درک بالایی از هنر دارند و به دلیل تمدن طولانی و هنر کهن راحت‌ تر با سرزمین مد و فشن به تفاهم می‌رسند.توری درباره شعار این برند نیز می‌گوید ما تلاش می‌کنیم زندگی رویایی را برای مشتریان‌ خود، تجسم واقعی ببخشیم.
مدرن اما گرم و صمیمی
گرم و صمیمی در عین زیبایی چشم‌ نواز و هنرمندانه؛ این اولین توصیفی است که از دکوراسیون HENGE به ذهن می‌رسد. اینجا نه یک قصر است نه دکوراسیون مانکن‌ها. اینجا یک خانه واقعی و خودمانی است که به زیباترین و هنرمندانه‌ ترین شکل ممکن چیده شده است. لوسترهای بزرگی که فرم‌های دایره‌وار دارد و از فلز برنج ساخته شده‌است. کاناپه‌های راحتی با چرم درخشان، گلدان‌های سیاه با ساده‌ترین فرم‌ها که شاخه‌های بلند و خشک، زیبایی عجیبی به آن بخشیده است. کتابخانه‌ای با ظریف‌ ترین فرم‌های هندسی که روی طبقات آن کتاب، ظرف‌های زیبا و گلدان‌های کوچک کاکتوس دیده می‌شود و میز پذیرایی با سفیدی خیره‌کننده و بافت سنگ مرمر.
EMILIO DINI CIACCI مدیرفروش برند HENGE می‌گوید: ما دنیای معاصر با تمام زیبایی‌هایش را به خانه‌ها می‌بریم. از هر موادی که فکرش را کنید مانند سنگ، چوب، شیشه، چرم، پارچه  و فلز برنج زیباترین فرم‌های هنر معاصر را می‌سازیم و در چیدمان خانه آدم‌های معاصر قرار می‌دهیم. او اضافه می کند: سبک این برند بیشتر مورد علاقه امریکایی هاست. اما با این حال آنها شعبه‌هایی در سراسر اروپا، کانادا، مکزیک، ایالات متحده آمریکا، امارات، مالزی، هنگ کنگ، انگلیس، ترکیه و حالا ایران دارند.
HENGE از سال 2007 میلادی شروع به کار کرده و شاید همین قدمت کم باعث شده است که به هنر روز گرایش بیشتری داشته باشد. این برند در سال 2011 با پیوستن بزرگترین طراحان مد ایتالیا به مجموعه کاری‌شان، جهش بزرگی را تجربه کرده و به سرعت سرشناس شده است طوری که حالا مقلدهای بسیاری تلاش می‌کنند ایده آنها را کپی کنند اما HENGE به خاطر تولیدات باکیفیت، از ناحیه مقلدها احساس خطر نمی‌کند و مشتریانش را حفظ کرده است.
امیلیو مدیرفروش این برند می گوید: ما هیچ سختگیری برای خرید مشتریان‌مان نداریم. آنها می‌توانند تنها یک تکه از دکوراسیون‌شان را از ما بخرند. مثلا تنها یک صندلی. اما اگر سایر وسایل‌شان قابلیت تطبیق با هنر معاصر و دکور را داشته باشد ما به سادگی می‌پذیریم که دکوراسیون زیبایی برایشان بچینیم.
اقتصادی فکر نمی‌کنیم، می‌خواهیم زیباترین‌ها را عرضه کنیم
مدرن‌ترین آشپزخانه‌های جهان را می‌توانید در میدان اقدسیه تهران و در ساختمان بام و افق پارس ببینید. آشپزخانه‌هایی که در عین هندسی بودن و طراحی مدرن، بسیار لطیف به نظر می‌رسد و فرم‌های نرم را در ذهن تداعی می‌کند. در این فضا شما خیلی راحت می‌توانید با گرفتن دستگیره‌ای و کشیدن آن تمام آشپزخانه‌تان را پشت دیواری زیبا پنهان کنید. آشپزخانه‌هایی که با طراحی پیچیده فضای زیادی را در اختیار کاربرانشان قرار می‌دهد. اما همه چیز آن قدر هنرمندانه طراحی شده است که مخاطب در نگاه اول جز یک فضای ساده و صمیمی چیزی نمی بیند.
VALCUCINE تنها در زمینه دکوراسیون آشپزخانه فعالیت می‌کند و البته یکی از بزرگترین غول‌های جهان در زمینه دکوراسیون آشپزخانه است. این برند حالا به تهران آمده است تا آشپزخانه‌های زیبایش را به کاربران ایرانی نیز عرضه کند.
IVAN CESCHIUTTI  از مدیران ارشد VALCUCINE می‌گوید: 35 سال پیش با چهارنفر از دوستانش تصمیم گرفتند، آشپزخانه‌های زیبایی طراحی کنند. آشپزخانه‌هایی که  جدا از فضای خانه نباشد و درست شبیه بخشی از فضای راحت نشیمن یک خانه به نظر برسد. هیچ کدام از این چهار نفر چیزی از طراحی دکوراسیون نمی‌دانستند اما دیری نگذشت که توانستند با استخدام بزرگترین طراحان ایتالیا به یکی از غول‌های جهان در زمینه طراحی دکوراسیون آشپزخانه تبدیل شوند.
ایوان توضیح می‌دهد که آنها در طراحی آشپزخانه‌هایشان بیشتر از هرچیزی به محیط زیست فکر کرده‌اند. مدیران  VALCUCINE به طبیعت علاقه دارند و به همین دلیل کمترین استفاده از نئوپان و چوب را در آشپزخانه های طراحی شده داشته‌اند. آنها همچنین تلاش کرده‌اند نازکترین قطرها را در طراحی دکورهایشان به کار برند تا از منابع زمین صرفه جویانه استفاده کنند.  
او تاکید می‌کند: نگاه ما به این برند هرگز اقتصادی نبود، ما بیشتر به یک طراحی زیبا فکر می‌کردیم. علاوه بر این نگرانی‌هایمان برای طبیعت موجب شد که با صرفه‌جویی هرچه تمام‌تر از منابع زمین استفاده کنیم و البته می‌خواستیم هر ماده‌ای که از طبیعت بر می‌داریم، اعم از سنگ، چوب یا فلز را آن‌قدر تغییر بدهیم که کمترین شباهتی به منشا خام خود نداشته باشد. به همین دلیل فرم‌های ما لطیف‌تر و نرم‌تر از اشکال طبیعی به نظر می‌رسد.
ایوان البته برخلاف سایر برندهای حاضر می‌گوید: تنها برای مشتریان لوکس و خانه های لاکچری برنامه‌ریزی نکرده‌ایم و دوست داریم بتوانیم محصولات‌مان را با شیوه‌هایی ارزان‌تر کنیم تا خانواده‌های متوسط هم بتوانند از آن استفاده کنند.