صفحه اصلی / آرشیو مطالب روزنامه کسب و کار

چمران: ما 31 عضو شورا وکیل خانواده کودک جان باخته در پارک کوهسار هستیم

رییس شورای اسلامی شهر تهران گفت: بوستان ها و مناطقی که کودکان از آنها استفاده می کنند باید از نهایت ایمنی برخوردار باشد.
 مهدی چمران امروز یکشنبه در دویست و شصت و دومین جلسه شورا با اشاره به حادثه دلخراش مرگ کودک خردسال (مرحومه فاطمه امیری ) در پارک کوهسار شهرک رضویه منطقه 15گفت: این حادثه ناهنجار همه را متاثر کرده است اما باید توجه داشت که تاثر به تنهایی کافی نیست بلکه باید اقداماتی صورت گیرد تا دیگر شاهد چنین حوادثی نباشیم.
چمران ادامه داد: بوستان ها و مناطقی که مورد استفاده شهروندان و به ویژه کودکان قرار می گیرند باید نهایت ایمنی در آنها رعایت شود و این از وظایف مدیریت شهری و سایر دستگاه های مسئول است.
رییس شورای اسلامی شهر تهران اظهار داشت : سوای رسیدگی قوه قضاییه به این پرونده همه ی ما 31 عضو شورا وکیل خانواده متوفی هستیم تا از حقوقشان دفاع کنیم و همه ی ما می خواهیم که قطعا و یقینا برخورد قاطعی با خاطیان صورت پذیرد. تنها کافی است لحظه ای خود را جای این خانواده داغدار بگذاریم ، برای همین باید با پیگیری مجدانه به دنبال احقاق حق این عزیزان باشیم.
چمران در ادامه سخنان خود گفت: چرا باید در شهری مانند تهران نبود یک دریچه چنین حادثه ای بیافریند. دریچه کانال اگر وجود داشت به یقین این حادثه رخ نمی داد.
وی خطاب به اعضای شورا اظهار داشت: باید نامه ای خطاب به شهردار تهران تنظیم شود و بحث ایمنی فضاهای شهری در بوستان ها مورد تاکید قرار گیرد، ایمنی که از وظایف مدیریت شهری است و باید بر آن تاکید شود. ما تاکید بر وظیفه می کنیم و همه اعضای شورا نیز به دنبال چنین نظارتی خواهند بود.
چمران همچنین خواستار شد که ایمنی بوستان ها و فضای های تفریحی مورد بازنگری قرار گیرد و کمیسیون محیط زیست، سلامت و خدمات شهری طرحی در این زمینه ارائه دهد تا به صورت لایحه در شورا مطرح شود.
رییس شورای اسلامی شهر تهران در ادامه به آغاز به کار مجلس دهم شورای اسلامی اشاره کرد و گفت: روز گذشته آغاز کار مجلس شورای اسلامی، مجلس دهم بود که برگزیدگان ملت طی مراسمی کار خود را آغاز کردند.
وی ادامه داد: امیدواریم مجلس در کنار سایر قوا بتوانند نقش خود را به خوبی ایفا کنند و نیازها و شرایطی که در کشور حاکم است را به خوبی درک کنند و نمونه‌ای موفق از مجلس در میان مردم باشند.
بر اساس گزارش سایت شورای شهر تهران، چمران همچنین افزود: ما همچنین امیدواریم مجلس شورای اسلامی در کنار مدیریت شهری باشد و مشکلات مدیریت شهری که فراوان هم هست را با پر کردن خلاءهای قانونی و اصلاحات قوانین رفع نمایند.