صفحه اصلی / آرشیو مطالب روزنامه کسب و کار

عضو هیئت عامل سازمان فناوری اطلاعات:

تولید محتوای داخلی 10 برابر می‌شود

عضو هیئت عامل سازمان فناوری اطلاعات ایران گفت: سازمان فناوری اطلاعات ایران 10 برابر کردن تولید محتوای داخلی با رویکرد افزایش کسب و کار توسط بخش خصوصی را تعریف و برنامه‌ریزی کرده است.

خسرو سلجوقی روز گذشته در حاشیه برگزاری نخستین هم اندیشی بین المللی کلان داده‌ها در پژوهشکده اسانس‌های طبیعی دانشگاه کاشان، اشتغال‌زایی را از مهمترین فواید اجرای این پروژه دانست و اظهار کرد: هر برنامه کاربردی تولید محتوا در فضای مجازی که نوشته شود پیش بینی می‌شود زمینه اشتغال دو نفر فراهم شود.وی به نوشتن حدود 50 هزار برنامه کاربردی در سال گذشته اشاره کرد و افزود: این پروژه در سال گذشته زمینه اشتغال 100 هزار نفر را درکشور فراهم کرد که باید برای حل نیاز کشور این برنامه‌ها ارتقاء یابد.عضو هیئت عامل سازمان فناوری اطلاعات ایران با اشاره به اینکه یکی از ویژگی‌های آپ‌ها (برنامه‌های کاربردی) که در سیاست اقتصاد مقاومتی دیده شده این است که درون‌زا و برون‌گرا باشد، تصریح کرد: این برنامه‌های کاربردی می‌تواند علاوه بر تولید داخلی، در صادرات و بازار خارجی نیز توزیع و کاربرد داشته باشد و از جمله ویژگی‌های این بخش این است که نیاز به سرمایه‌گذاری هنگفتی ندارد و با وسایلی همچون تبلت، رایانه و با خط اینترنت می‌توان به تولید محتوا پرداخت.سلجوقی خاطر نشان کرد: 70 درصد درآمد هر اپی که نوشته می‌شود عاید نویسنده می‌شود و این طرح فرصتی مناسب برای کسب و کار جوانان است.وی سرمایه انسانی، فناوری ارتباطات و اطلاعات و شکل گیری فرایند نوآوری را سه عامل دانایی در کشور دانست و افزود: ایجاد مراکز رشد، پارک‌های علم و فناوری و توسعه فناوری‌های نوین ساختار لازم برای تربیت نیروی انسانی کارآفرین است.عضو هیئت عامل سازمان فناوری اطلاعات ایران خاطر نشان کرد: در زمینه کسب و کار از بین 180 کشور، ایران رتبه 143 را دارد که این رتبه خوبی نیست.سلجوقی حاکم بودن الگوهای سنتی را از جمله مشکلات دانست و افزود: با توجه به عصر فناوری و ارتباطات، شناخت چالش‌ها یکی از بحث‌های اصلی است.وی ادامه داد: امسال در راستای دستورات مقام معظم رهبری که سال اقتصاد مقاومتی و اقدام و عمل نامگذاری شده است ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی تشکیل شد و سازمان فناوری اطلاعات ایران در این راستا 10 برابر کردن تولید محتوای داخلی با رویکرد افزایش کسب و کار توسط بخش خصوصی را تعریف و برنامه ریزی کرده است.