صفحه اصلی / آرشیو مطالب روزنامه کسب و کار

کارخانه خودروسازی کرمانشاه نیمه اول سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد

معاون امور صنایع و معادن سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه گفت: کارخانه خودروسازی کرمانشاه نیمه اول سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

محسن رستمی در نشستی خبری به آخرین وضعیت کارخانه خودروسازی کرمانشاه اشاره کرد و ادامه داد: سهام کل این کارخانه از تامین اجتماعی به ایران خودرو منتقل شده است.
معاون امور صنایع و معادن سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه پیشرفت فیزیکی این پروژه را 15 درصد اعلام کرد که از نیمه دوم سال گذشته سرعت بیشتری گرفته است.
رستمی معتقد است، این پروژه نیمه اول سال آینده به بهره‌برداری خواهد رسید.
معاون امور صنایع سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه همچنین از مهمترین طرح‌های صنعتی در دست پیگیری یاد کرد و ادامه داد: طرح قوطی‌سازی زمزم یکی از مهمترین این طرح‌ها است که نیمه اول سال آینده به بهره‌برداری خواهد رسید.
به گفته این مسئول ذوب آهن بیستون نیز از دیگر طرح‌های صنعتی در دست انجام است که ماشین آلات آن در حال ورود به کشور می‌باشد.
رستمی معتقد است، ذوب آهن بیستون نیز ظرف دو سال آینده به بهره‌برداری خواهد رسید.
وی همچنین از پیشرفت فزیکی بالای 70 درصد طرح صنعتی "ایلیا ذرت" خبر داد که امسال به بهره‌برداری خواهد رسید.
معاون امور صنایع و معادن سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه عنوان کرد: این طرح حدود 400 نفر اشتغالزایی در پی خواهد داشت.
رستمی به وضعیت کارخانه اسیدسیتریک کرمانشاه که چند سالیست تعطیل شده نیز اشاره کرد و تامین سرمایه در گردش را مهمترین مشکل فعلی این پروژه اعلام کرد.
وی افزود: برای تامین سرمایه در گردش با شستا(شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی) رایزنی کرده‌ایم و به محض تامین این سرمایه، کارخانه آماده بهره‌برداری مجدد است.
به گفته این مسئول، همزمان با این امر باید تعرف واردات اسید سیتریک به کشور نیز افزایش یابد که این موضوع نیز در دست پیگیری است.

معاون امور صنایع و معادن سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه با بیان اینکه باید صرفه اقتصادی این واحد نیز مورد بررسی قرار گیرد، خاطرنشان کرد: باید ببینیم چه نوع ماده اولیه‌ای برای آن از نظر اقتصادی به صرفه‌تر است.

رستمی در خصوص وضعیت کارخانه ذوب آهن کرمانشاه نیز افزود: این کارخانه راکد است و مجری آن نیز قصد اجرای طرح را ندارد.

وی تصریح کرد: بانکی که به این طرح تسهیلات داده در حال پیگیری بازگرداندن تسهیلات پرداختی از طریق قانونی است.

معاون امور صنایع و معادن سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه با اشاره به اینکه حدود 374 طرح صنعتی با پیشرفت فیزیکی بالای 20 درصد در استان داریم، گفت: از این تعداد 190 طرح را امسال و سال آینده افتتاح خواهیم کرد.

رستمی همچنین از فعال‌سازی 24 واحد صنعتی تعطیل در سال گذشته خبر داد و تاکید کرد: امسال هم قصد داریم 50 واحد دیگر را فعال کنیم.