یک مطالعه به بررسی وضعیت روابط عمومی وابسته به رسانه های اجتماعی نشان می دهد که علائق دانشمندان طیف گسترده ای از موضوعات تحقیقاتی در حوزه های مختلف فراتر از روابط عمومی را پوشش می دهد. حوزه روابط عمومی وابسته به رسانه های اجتماعی در ذات خود بین رشته ای می باشد، که رسانه های جدید را در تحقیقات سنتی روابط عمومی ادغام می نماید. رسانه های اجتماعی می توانند نقش مهمی در روابط عمومی داشته باشند. آن ها می توانند همچون یک وسیله نقلیه در خدمت ارتباطات استراتژیک باشند، و یا به عنوان یک پلت فرم برای اداره کمپین های ارتباطات عمومی باشند. بر خلاف ارتباطات یک طرفه رسانه های سنتی، ارتباطات رسانه های اجتماعی نه تنها تعاملی است، بلکه مشارکتی، با تشریک مساعی، شخصی، و به طور همزمان جمعی می باشد، که در نتیجه به سازمان ها اجازه می دهد که مردم را به گفتگوهای دائمی، رفتارهای حمایتی و روابط معنی دار ترغیب و وادار نمایند .بر اساس این گزارش، محققان آینده می توانند تاثیر رسانه های اجتماعی را در روابط عمومی از طریق چشم انداز اثرات رسانه همچون رویکرد کاربردها و ارضاء و تئوری وابستگی سیستم رسانه مورد بررسی قرار دهند. آن ها همچنین می توانند نسبت به انجام مطالعات طولی در مورد اثرات رسانه های اجتماعی در عمل روابط عمومی، به منظور ارائه یک تصویر جامع تر از این حوزه اقدام نمایند.نتایج این مطالعات نشان می دهد از حیث روش های مورد استفاده در پژوهش های روابط عمومی و رسانه های اجتماعی، تحقیقات کمی شایع تر از تحقیقات کیفی می باشد. به طور خاص، تجزیه و تحلیل محتوا یکی از روش های غالب مورد استفاده در تحقیقات روابط عمومی و رسانه های اجتماعی محسوب می شود. یک توضیح احتمالی برای این مسئله آن است که محققان می توانند به راحتی به رسانه های اجتماعی دسترسی داشته باشند و حجم عظیمی از داده ها را به منظور انجام تجزیه و تحلیل محتوا، جمع آوری نمایند.رسانه های اجتماعی محتوای بسیار زیادی توسط کاربران سازمانی و یا کاربران ذینفع ایجاد می کند، که محققان می توانند از آن برای بررسی رفتارهای آنلاین آن ها برای ارتباطات استراتژیک، از طریق تجزیه و تحلیل پروفایل و پیام هایشان استفاده نمایند. با این حال، هر دو روش کمی و کیفی را می توان برای درک یک پدیده مکمل یکدیگر در نظر گرفت. بنابراین انتظار می رود محققان به منظور ارائه بینشی عمیق تر درباره حوزه در حال ظهور رسانه های اجتماعی و روابط عمومی، یک استفاده متعادل از (تمامی) این شیوه های مختلف داشته باشند. علاوه بر این، برخی از رویکردهای نو ظهور مانند تجزیه و تحلیل شبکه اجتماعی (SNA) را نیز می توان در این حوزه مورد استفاده قرار داد.به طور خلاصه می توان بیان کرد که این سنتز به بررسی وضعیت روابط عمومی وابسته به رسانه های اجتماعی از طریق یک بررسی (مرور) انتقادی و سنتز منابع (مطالعات) قبلی، پرداخت. به علاوه، در این مطالعه تلاش شد تا مفاهیم نظری و عملی جهت روشن شدن مسیر تحقیقات آینده ارائه شود. مطالعات آینده باید به وسیله یکپارچه سازی دیدگاه ها، نظریه ها، و روش ها (رویکردها)ی مختلف، به ارائه بینشی عمیق تر برای این حوزه پژوهشی نوظهور و امیدبخش بپردازند.رسانه های اجتماعی با توجه به محبوبیت رو به رشد خود به طور فزاینده ای در تحقیقات روابط عمومی مورد بررسی قرار گرفته اند. بر اساس مطالعه Pasadeos، Berger، فن آوری های جدید یکی از دو حوزه مهم مطالعاتی در روابط عمومی بین سال های 2000 و 2005 می باشد. Khang و همکاران (2012)، پیش بینی نمودند که تحقیقات رسانه های اجتماعی همگام با تکامل استفاده از رسانه های اجتماعی، همزمان با ادامه اثرات حاصل از متن و برنامه ها، همچنان رشد خواهند کرد. با توجه به روند تکاملی و رو به رشد رسانه ها، انتظار می رود مطالعات روابط عمومی بیشتری نیز به منظور همگام شدن با پیشرفت های تکنولوژیکی، انجام شود. در آینده انتظار می رود که برخی دیگر از فن آوری های جدید ارتباطی (مثلا، فن آوری ارتباطات موبایلی) به طور فزاینده ای در مطالعات مختلف روابط عمومی گنجانده شوند.
نتایج بررسی وضعیت روابط عمومی وابسته به رسانه های اجتماعی منتشر شد
یک مطالعه به بررسی وضعیت روابط عمومی وابسته به رسانه های اجتماعی نشان می دهد که علائق دانشمندان طیف گسترده ای از موضوعات تحقیقاتی در حوزه های مختلف فراتر از روابط عمومی را پوشش می دهد.