صفحه اصلی / آرشیو مطالب روزنامه کسب و کار

مجری طرح توسعه فازهای ۲۲-۲۴ پارس جنوبی:

نخستین سکوی فازهای ۲۲ تا ۲۴ پارس جنوبی آماده نصب می‌شود

نخستین سکوی طرح توسعه فازهای ۲۲ تا ۲۴ پارس جنوبی در نیمه دوم اردیبهشت، آماده نصب در موقعیت مخزنی خود می‌شود.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از  شانا, فرهاد ایزدجو، مجری طرح توسعه فازهای ۲۲-۲۴ پارس جنوبی با یادآوری عملیات بارگیری سکوی ۲۲ در اسفندماه پارسال از یارد شرکت صنعتی دریایی ایران (صدرا) گفت: عملیات مهاربندی سکوی ۲۲ با پیشرفت بیش از ۹۹ درصد رو به اتمام است و در نیمه دوم اردیبهشت برای نصب در موقعیت خود راهی آب‌های خلیج فارس می‌شود.
وی با اشاره به ساخت سه سکوی دریایی دیگر این فاز در شرکت صنایع دریایی ایران (صدرا) افزود: در حال حاضر سکوی ۲۴A از پیشرفت ۹۴,۳ درصدی برخوردار است و در نوبت دوم بارگیری و نصب قرار دارد.
فرهاد ایزدجو پیشرفت ساخت ۲ سکوی دیگر ۲۳ و ۲۴B طرح توسعه فازهای ۲۲-۲۴ پارس جنوبی را به ترتیب ۹۱ و ۸۲,۶۵ درصد اعلام کرد و افزود: در مجموع ساخت سکوهای دریایی این فاز به پیشرفت ۸۶.۱۸ درصدی رسیده است.
عملیات انتقال عرشه ٢٢ طرح توسعه فازهای ٢٤-٢٢ پارس جنوبی ١٧ اسفندماه سال گذشته از یارد شرکت صنعتی دریایی ایران (صدرا) آغاز شد و عملیات مهاربندی آن هم‌اکنون مراحل پایانی را پشت سر می‌گذارد.
با بهره‌برداری از نخستین سکوی دریایی طرح توسعه فازهای ٢٤-٢٢ پارس جنوبی، روزانه ١٤میلیون مترمکعب گاز غنی از مخزن پارس جنوبی استخراج می‌شود که پس از انتقال به پالایشگاه این فاز و انجام عملیات شیرین‌سازی به شبکه سراسری گاز منتقل خواهد شد.