صفحه اصلی / آرشیو مطالب روزنامه کسب و کار

مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان ایلام تأکید کرد

تعامل کارگران و کارفرمایان ایلام

ایلام – زهرا محمدمرادی: مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان ایلام گفت: برای احقاق حقوق کارگران و جامعه کارگری تعامل بین کارفرمایان و کارگران اهمیت بسزایی دارد.
ایلام – زهرا محمدمرادی: مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان ایلام گفت: برای احقاق حقوق کارگران و جامعه کارگری تعامل بین کارفرمایان و کارگران اهمیت بسزایی دارد.
به گزارش کسب و کار نیوز، شکراله شیرخانی در نشست با اصحاب مطبوعات و رسانه های استان ایلام با تبریک اعیاد شعبانیه و تبریک هفته کار و کارگر با بیان اینکه تلاش ما باید به سمت بهبود جایگاه واقعی کار و کارگر پیش برود، اظهارداشت: با استانداردهای جهانی کار فاصله بسیاری داریم اما در این حال دولت مسیر خوبی را برای تغییر شرایط زندگی کارگران و بهبود شرایط کار فراهم آورده است.
وی با اشاره به اینکه کرامت و شأن کارگران باید رعایت شود، افزود: این موضوع عملی نیست مگر اینکه در عمل به فکر افزایش سطح زندگی کارگران باشیم و لازم است تا این قشر به لحاظ معیشتی به جایگاه خوبی برسند.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان ایلام به زحمات کارگران در امر تولید در کشور اشاره کرد و خاطرنشان ساخت: یکی از بزرگترین برنامه های این دستگاه اجرایی در استان برای بهبود وضعیت کار، تغییر نگرش در بین کارگران و ارتقای سطح فنی آنها در مشاغل گوناگون است. 
شیرخانی با تأکید بر قدرتمند ساختن جامعه کارگری استان، بیان داشت: کارگران باید از لحاظ اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و ... رشد چشمگیری داشته باشند.
وی با انتقاد از رفتار متقابلانه کارفرمایان با کارگران در بیشتر محیط های کارگری، افزود: در جوامع پیشرفته رفتار کارگران و کارفرمایان با یکدیگر، رفتاری تعاملی است و این تعامل سبب پیشرفت آنها شده و چرخ تولید در این جوامع به راحتی می چرخد و کارگران در سطح رفاهی خوبی قرار گرفته اند.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان ایلام با اشاره به لزوم کار فرهنگی برای بهبود شرایط کار، ادامه داد: بایستی با هم اندیشی با اقشار  فرهیخته جامعه، دانشگاهیان و اصحاب رسانه تعامل لازم بین نیروهای کار در استان فراهم شود.
شکراله شیرخانی با بیان اینکه صنعت نفت صنعت اشتغالزا نیست و بار اشتغال استان بر دوش این صنعت قرار نگرفته است، بیان کرد: خروجی نظام آموزشی از دبستان تا دکتری برای بازار کار صفر است و نظام آموزشی بزرگترین جفا را در حق کار و کارگر کرده است.
وی با اشاره به اینکه نرخ بیکاری در سال ۹۵ بر اساس آمار مرکز آمار کشور، ۱۱ و ۹۶ صدم درصد بوده که در پاییز گذشته به ۹ و ۶ دهم درصد کاهش یافته است، یادآور شد: شاخص های ارزیابی نرخ بیکاری در کل کشور یکسان است.  
* استاندار ایلام در جریان سفر وزیر کار بود
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان ایلام با اشاره به سفر وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به استان، گفت: استاندار کاملاً در جریان سفر قرار گرفته بود و حتی سفر استاندار به شهرستان ایوان با هماهنگی شخص وزیر صورت گرفت.
شکراله شیرخانی به دستاوردهای سفر وزیر به استان اشاره کرد و یادآور شد: در جریان سفر وزیر به استان، چند طرح همچون درمانگاه تأمین اجتماعی مهران کلنگ زنی شد که در گستردگی خدمات به بیمه شدگان استان و زائران عتبات عالیات تأثیر بسزایی خواهد داشت.