صفحه اصلی / آرشیو مطالب روزنامه کسب و کار

مخترع آبدانانی:

اختراعات بومی نیازمند حمایت مسئولین است

ایلام- محمد غلام نیا – خبرنگار کسب و کار: مخترع آبدانانی در کارگاه کوچک خود دست به اختراعاتی زده که برای تولید این اختراعات و اشتغالزایی به حمایت مسئولین نیاز است.
ایلام- محمد غلام نیا – خبرنگار کسب و کار: مخترع آبدانانی در کارگاه کوچک خود دست به اختراعاتی زده که برای تولید این اختراعات و اشتغالزایی به حمایت مسئولین نیاز است.
به گزارش کسب و کار نیوز، علی دانیالی با بیان اینکه با پیشنهاد شهردار آبدانان و در راستای حمایت از تولیدکنندگان بومی، اقدام به ساخت سطل زباله مورد نیاز شهرداری کردم، اظهارداشت: در کارگاه خود می توانیم نیاز شهرداری ها، دهیاری ها و بخش های تابعه شهرستان و حتی دیگر نقاط استان را تهیه و تأمین کنیم.
وی با اشاره به مشخصات سطل زباله ساخته خود، افزود: این سطل دارای 115 سانتیمتر ارتفاع با چرخ است و اندازه دهانه آن 120 در 72 سانتی متر بوده که ضخامت بدنه آن دو و نیم میلیمتر است و وزن کلی آن 87 کیلوگرم برآورد شده است.
این مخترع آبدانانی که چندین اختراع ثبت شده دارد، ادامه داد: استحکام عالی در حین تخلیه و بارگیری، طراحی مناسب برای شستشو و ضد عفونی کردن، تخلیه راحت شیرابه و زباله، دسته های مناسب برای حمل و جابجایی آسان، طراحی فضا برای تبلیغات محیطی، مستحکم در برابر ضربه ها و ... از خصوصیات این سطل زباله است که می تواند به تولید انبوه برسد.
علی دانیالی با بیان اینکه هزینه تولید این سطح زباله در آبدانان کمتر از دیگر نقاط کشور است، خاطرنشان ساخت: قیمت این سطل زباله تولید در آبدانان حدود 650 هزار تومان بوده که از دیگر تولیدات داخلی و خارجی ارزان تر است.
گفتنی است این مخترع آبدانانی در کارگاه خود تاکنون اختراعات بسیاری هم چون بزرگترین و کوچکترین فرغون، اختراع فرغون الکتریکی، ساخت موشک، بالگرد و ... را به ثبت برساند که تولید انبوه این اختراعات و اشتغالزایی آن، به حمایت مسئولین نیاز دارد.