صفحه اصلی / آرشیو مطالب روزنامه کسب و کار

سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس اعلام کرد

بررسی خدمات هدفمند اجتماعی در عسلویه

سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس به‌منظور خدمت به کارکنان و نیروهای کارگری مجموعه‌های صنعتی، اقدام به ارائه خدمات و توسعه فضاهای آموزشی، بهداشتی و درمانی، احداث سالن‌های چند منظوره و اردوگاه در شهرستان‌های همجوار و برگزاری نمایشگاه با مسائل اجتماعی از جمله مبارزه با اعتیاد کرده است.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از  شانا، سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس به واسطه مسئولیتی که در قبال تعداد بالای کارکنان خود و نیروهای کارگری مجموعه‌های صنعتی دارد، در مسیر ارائه خدمات و توسعه خدمات آموزشی بهداشتی و درمانی گام‌هایی بلند برداشته است. در همین خصوص می‌توان به احداث سالن‌های چند منظوره و اردوگاه در شهرستان‌های همجوار، برگزاری نمایشگاه و همایش با موضوعات اجتماعی از جمله نمایشگاه «نه به اعتیاد» اشاره کرد.
تقویت بنیه علمی دانش‌آموزان در شهرستان‌های پیرامون منطقه ویژه، ساخت و تجهیز و توسعه مراکز آموزشی در شهرستان‌های همجوار و کمک به تکمیل و تجهیز دانشگاه‌های مختلف از جمله دانشگاه پیام نور و آزاد در میان اقدام‌های انجام شده ازسوی این سازمان قرار دارد.
این مجموعه در کنار اقدام‌های حمایتی در حوزه بهداشت و درمان، اقدام به ایجاد یک واحد اورژانس هوایی در محدوده پارس (جنوب و شمالی) و خانه‌های بهداشت در روستاهای همجوار کرده است.
سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس همچنین در حوزه محیط‌زیست نیز کاهش قابل توجهی در مصرف انرژی با احداث خطوط با فشار ثقلی برای آبیاری فضای سبز داشته و پسماند منطقه پس از جمع‌آوری در محل دپوی موقت نگهداری می‌شود. این مجموعه همچنین از سال‌ها پیش طرح الگوی مدیریت مشارکتی در حفاظت از پارک ملی ساحلی دریایی نایبند را در دستور کار قرار داده و توسعه و نگهداری از فضای سبز در محدوده‌ای ۷۸۰ هکتاری در کل منطقه انجام می‌شود؛ همچنین منطقه ویژه ۶۷۰۰ اصله نهال حرا را در سواحل خلیج نایبند در محدوده‌ای ۹ هکتاری کاشته است.
در همین حال منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس در سومین همایش مسئولیت اجتماعی، سپاس‌نامه این همایش را به همراه تندیس نقره‌ای برای انجام خدمات قابل توجه در حوزه مسئولیت اجتماعی دریافت کرده است.
سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس شامل سه منطقه پارس یک (پارس جنوبی) پارس ۲ (کنگان) و پارس ۳ (پارس شمالی) یکی از هاب‌های گازی در دنیا و ایران است. ۲۴ فاز گازی (معادل ۲۹ فاز) و مجتمع‌های پتروشیمی و پالایشگاهی و بسیاری از فضاهای صنعتی در این محدوده قرار گرفته است و از این منظر اهمیت فرامنطقه‌ای دارد. این مجموعه مسئولیت تسهیل احداث تاسیسات پالایشگاهی و انجام طرح‌ها و فعالیت‌های گوناگون بالادستی و پایین‌دستی صنعت نفت، گاز و پتروشیمی و همچنین انجام عملیات پشتیبانی و خدماتی به‌ویژه احداث، توسعه و نگهداری زیرساخت‌های سخت‌افزاری و نرم‌افزاری را به عهده دارد.