صفحه اصلی / آرشیو مطالب روزنامه کسب و کار

افتتاح طرح آبرسانی شوشتر و تامین آب 91 روستای سید حسن تا نمره یک با حضور وزیر نیرو

با حضور وزیر نیرو طرح آبرسانی به شهرستان شوشتر و تامین آب روستاهای سید حسن تا نمره یک به بهره برداری رسید.
با حضور وزیر نیرو طرح آبرسانی به شهرستان شوشتر و تامین آب روستاهای سید حسن تا نمره یک به بهره برداری رسید.
 به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از مهر، رضا اردکانیان با حضور در شهرستان شوشتر طرح آبرسانی به شهرستان شوشتر و تامین آب ٩١ روستای سید حسن تا نمره یک را افتتاح کرد.
طرح آبرسانی به شهرستان شوشتر با هدف تامین، انتقال و ذخیره آب شرب مورد نیاز شهرستان شوشتر با جمعیت بالغ بر 120هزار نفر و نیاز آبی 57هزار متر مکعب در شبانه روز  اجرا شده است.
 طرح مذکور شامل ایستگاه پمپاژ مرکزی با ظرفیت 90هزار متر مکعب در شبانه روز، مخازن ذخیره و جمع کننده به حجم  30هزار متر مکعب، خطوط انتقال فولادی و GRP به طول 22 کیلومتر، ساختمانهای کلرزنی و دیزل ژنراتور، ساختمانهای جنبی اداری، نگهبانی و همچنین یک دستگاه دیزل ژنراتور به ظرفیت KVA2260 و تعداد شش حلقه چاه نیمه عمیق و ساختمانهای سرچاهی و تاسیسات برقی مربوطه است.
عملیات اجرایی تاسیسات این طرح  از سال 1392 شروع و در سال 1396 به پایان رسیده است.
همچنین با احداث سه حلقه چاه نیمه عمیق و تاسیسات برقی و مکانیکال مربوطه در منطقه گلالک شوشتر و اتصال به خط آب حیات، آب مورد نیاز 91 روستای مسیر سید حسن تا نمره یک تامین و مورد بهره برداری قرار گرفت.
کل اعتبار هزینه شده طرح آبرسانی شوشتر و روستاهای سید حسن به میزان 430 میلیارد ریال بوده که از محل اعتبارات عمرانی تامین شده است.