صفحه اصلی / آرشیو مطالب روزنامه کسب و کار

استاندار گیلان:

با تمام توان در جهت حل مشکلات جامعه کارگری تلاش خواهم کرد

رشت-استاندار گیلان در نشست با تشکل های کارگری استان ،کارگران را تلاشگران عرصه تولید دانست و با بیان اینکه کارگران حق بزرگی بر گردن هر جامعه ای دارند گفت : با تمام توان در جهت حل مشکلات جامعه کارگری تلاش خواهم کرد.

رشت-استاندار گیلان در نشست با تشکل های کارگری استان ،کارگران را تلاشگران عرصه تولید دانست و با بیان اینکه کارگران حق بزرگی بر گردن هر جامعه ای دارند گفت : با تمام توان در جهت حل مشکلات جامعه کارگری تلاش خواهم کرد.
به گزارش کسب و کار نیوز، استانداری گیلان دکتر مصطفی سالاری در این نشست که در سالن شهید انصاری استانداری برگزار شد ،کارگران را تلاشگران عرصه تولید دانست و افزود : کارگران حق بزرگی بر گردن  هر جامعه ای دارند .
وی با بیان اینکه قصد نداریم که دولتی ها به تنهایی در تصمیم گیری هایی که آثار آن متوجه صنوف مختلف وجامعه کارگری است بیاندیشند ادامه داد : باید در جلسات و کارگروهای مرتبط، از نظرات جامعه ای که بار اصلی تولید بر دوش آنان قرار دارد بهره گرفته و این عزیزان تاثیر گذار در تصمیم سازی و تصمیم گیریها باشند .
نماینده عالی دولت در گیلان با اشاره به برگزاری کمیته های 48 گانه در بخش های مختلف استان خاطر نشان کرد : تاکید بنده این است که  نیمی از اعضای این کارگروهها متشکل از اعضای غیر دولتی باشد .
استاندار گیلان نظرات غیر دولتی ها در جلسات را نظرات کاربردی ، اجرایی ، واقع بینانه و راهگشا دانست و گفت : تاکنون در بهره گیری از نظرات این عزیزان ضرر نکردیم .
وی خاطر نشان کرد : حضور نمایندگان جامعه کارگری در جلسات تصمیم گیری را فرصت می دانیم و انشاء ا... از فرصت حضور شما عزیزان در این جلسات بیشتر بهره خواهیم گرفت . 
سالاری با بیان اینکه چنانچه چرخ تولید بچرخد جامعه کارگری و کشور نیز حال و روز خوش تر خواهد داشت تصریح کرد : برای هیچ کس خوشایند نیست که این چرخه با مشکل مواجه شود .
نماینده عالی دولت در گیلان بخش های مختلف کشور از قبیل نظام مالیاتی ، گمرکی ،  بانکی ، مالی و ... را تاثیر گذار در وضعیت تولید و جامعه کارگری دانست و گفت : کاهش درآمد ملی و رونق اقتصادی کشور موجبات کاهش درآمد  و خرید افراد و به تبع آن کاهش تولید و تعطیلی واحدهای تولیدی خواهد داشت و این حاکی از یک چرخه مرتبط به یکدیگر است .
استاندار گیلان از پرداخت 820 میلیارد تومان تسهیلات در سال گذشته به واحدهای تولیدی مصوب کارگروه رفع موانع تولید خبر داد و افزود : گیلان در پرداخت این تسهیلات در بین 31 استان کشور مقام نخست را به خود اختصاص داد .
وی به برگزاری منظم و هفتگی جلسات کارگروه رفع موانع تولید در استان اشاره و تصریح کرد : در این جلسات که با حضور مسئولین واحدهای تولیدی و مدیران اجرایی ذیربط در حدود 3 ساعت به طول می انجامد مشکلات واحدهای مختلف تولید بررسی و تمام تلاش در جهت رفع آن بعمل خواهد آمد  .
نماینده عالی دولت در گیلان گفت : جامعه ای که بیشترین ضرر را از تعطیلی واحدهای تولیدی متحمل می شود ، جامعه کارگری است .
وی با بیان اینکه به سهم خود برای حل مشکلات واحدهای تولیدی و جامعه کارگری وقت می گذاریم افزود : بخشی از این مشکلات استانی ، بخشی ملی و بخشی دیگر تابع شرایط جهانی است که به سهم خود با تمام توان در جهت حل مشکلات جامعه کارگری تلاش خواهم کرد .   
سالاری با اشاره به حمایت و پشتیبانی استان جهت افزایش شوراهای کارگری تصریح کرد : تشکیل شوراهای کارگری موجب خواهد شد تا کارگران منسجم تر، کارشناسی و در چارچوب بهتری مطالبات خود را پیگیری کنند .
سالاری ، توسعه بوم گردی در گیلان را یکی از 30 محور گردشگری تعریف شده عنوان کرد و افزود :  در ساخت بخش های مرتبط با بوم گردی از حضور جامعه کارگری استقبال می کنیم و قالب این ساخت و سازها توسط بخش خصوصی انجام می پذیرید .
وی به سیاست های استان جهت توسعه بوم گردی اشاره و با ابراز امیدواری جهت رونق اشتغالزایی بخش کارگری در سال جاری گفت : مشاغل مرتبط با چوب از جمله محورهای اصلی مهارت مشاغل در اجرای طرح های بوم گردی به شمار می رود که گیلان می تواند در این زمینه پیشتاز باشد .
استاندار گیلان با اشاره به احداث نمایشگاه دائمی سازه های چوبی ، بومی و محلی گردشگری در رشت ادامه داد : در این نمایشگاه سازندگان سازه های چوبی گردشگری از سراسر کشور نمونه های کاری خود را در معرض نمایش عموم قرار می دهند تا محل خریدی برای متقاضیان باشد .
وی با بیان اینکه در این نمایشگاه از تولید کنندگانی که واحدهای کارگاهی آنان در استان  مستقر باشد اجاره ی زمینی دریافت نخواهد شد  ادامه داد : در شهرک سفیدرود رشت نیز محدوده ای جهت استقرار این واحدهای تولیدی با شرایط مناسب در نظر گرفته شده است . 
نماینده عالی دولت در گیلان تاکید کرد : گیلان با توجه به استعداد و توانمندی آن می تواند در فرآوری و بسته بندی محصولات کشاورزی مقام نخست کشور را به خود اختصاص دهد .
گفتنی است در ابتدای این نشست تعدادی از نمایندگان تشکل های کارگری و بازنشستگی به  بیان مسائل و مشکلات خود پرداختند.