صفحه اصلی / آرشیو مطالب روزنامه کسب و کار

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس

اشباع بازار از کالاهای وارداتی به ضرر تولید داخلی است

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: ایجاد محیط امن برای سرمایه گذاران داخلی ضروری است و باید شرایطی فراهم شود تا سرمایه گذار نگرانی از بابت برگشت سود سرمایه خود نداشته باشد.
عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: ایجاد محیط امن برای سرمایه گذاران داخلی ضروری است و باید شرایطی فراهم شود تا سرمایه گذار نگرانی از بابت برگشت سود سرمایه خود نداشته باشد.
به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از اتاق اصناف ایران زهرا ساعی افزود: فراکسیون حمایت از تولید ملی در مجلس شکل گرفته که مسایل و مشکلات موجود در مسیر تولید را بررسی و برای آن راهکار ارائه خواهد داد. در هفته‌های گذشته گزارش‌های خوبی از این فراکسیون به مجلس ارائه شده که امیدواریم در جهت حمایت از تولید داخلی بکار گرفته شود. وی ادامه داد: موانع کسب و کار و چالش‌های موجود در مسیر تولید باید بررسی و دولت به صورت لایحه به مجلس بیاورد تا موانع و بروکراسی‌ها و قوانین دست و پاگیر در مسیر تولید داخلی حذف شوند و از سوی دیگر نیز تلاش برای فرهنگ سازی استفاده از کالای داخلی باید به طور جدی صورت بگیرد. ساعی اظهار کرد: ارتقاء کیفیت تولیدات داخلی از اهمیت زیادی برخوردار است و باید فضای رقابتی را برای تولید داخلی ایجاد کنیم. صنایع تولید ایرانی باید دارای کیفیت مرغوب باشد تا رقابت پذیر شود ضمن اینکه جلوی واردات بی رویه گرفته شود. وی با تاکید بر اینکه اشباع بازار داخلی از کالاهای وارداتی به خصوص محصولات چین به ضرر تولید داخلی است، افزود: وضعیت بازار به گونه ای است که یک مشتری باید ساعتها در بازار به دنبال کالای ایرانی بگردد در حالی که کالای چینی به وفور یافت می شود و اینها به ضرر تولید داخلی است لذا باید واردات بی رویه کالاهای غیرضروری متوقف شود. عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: متوقف کردن واردات کالاهای غیر ضروری، ارائه تسهیلات با بهره پایین، معافیت های مالیاتی و بیمه ای،  حذف بروکراسی اداری و قوانین دست و پاگیر از جمله مسایلی است که برای توسعه تولید داخلی و تقویت سرمایه گذاری لازم است و اگر به دنبال حمایت از تولید داخلی هستیم باید موارد مذکور عملیاتی و اجرایی شود.