صفحه اصلی / آرشیو مطالب روزنامه کسب و کار

مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان لرستان گفت

بهره برداری از طرح هادی و بهسازی پنج روستای شهرستان

پل دخترطی مراسمی در دهه حساب 100 حضرت امام (ره) و باحضور صمیمانه جمعی از مسوولین و مردم منطقه افتتاح شد.
پلدخترطی مراسمی در دهه حساب 100 حضرت امام (ره) و باحضور صمیمانه جمعی از مسوولین و مردم منطقه افتتاح شد.
به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از روابط عمومی لرستان، در این آیین افتتاحیه که باحضور کاظمی نماینده این شهرستان ودستیاری فرماندار و مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان لرستان و جمعی از مسئولین شهرستانی و مردم منطقه برگزار شد ، اجرای طرح هادی و آسفالت معابر روستاهای گل گل سفلی ، مورانی ، خرسدر علیا ، سراب حمام ، چشمه شیرین و گری بلمک ازتوابع شهرستان پلدختر افتتاح و به بهره برداری رسید .
در این مراسم مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان لرستان ضمن تبریک اعیاد شعبانیه و ولادت باسعادت حضرت امام حسین (ع) و حضرت ابوالفضل العباس (ع) وحضرت امام زین العابدین (ع) پیشاپیش ولادت منجی عالم بشریت حضرت قائم (عجل الله تعالی فرجه الشریف) را تبریک گفت و با بیان اینکه بنیاد مسکن انقلاب اسلامی یادگار معمار کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی (ره) می باشد ، با اشاره به سخن تاریخی مقام معظم رهبری که فرمودند : « بنیاد مسکن که شرف انتساب به نام حضرت امام (ره) را دارد لازم است همچنان باقی بماند » بنیاد مسکن انقلاب اسلامی را منتسب به جایگاه ولایت دانستند و ابراز امیدواری نمود ، که بتوانیم خدمتگزاری صدیق و سربازی فداکار برای نظام مقدس جمهوری اسلامی و مقام معظم رهبری (مد ظله العالی ) باشیم . مدیر کل بنیاد مسکن استان لرستان اظهار داشت : در استان لرستان تعداد 1503 روستای باجمعیت بالای 20 خانوار و باقابلیت تهیه طرح شناسایی شده ،که خوشبختانه برای تمامی این روستاها تهیه طرح هادی به انجام رسیده و مصوب گردیده است . 
مهندس رضایی درصد بهره مند ی روستائیان استان لرستان را از شروع و اجرای طرح هادی و بهسازی روستایی درابتدای سال 1395 را ۳۳/۵ درصد عنوان نمود وافزود باعنایت پروردگار متعال وزحمات همکاران توانسته اییم شاخص اجرای طرح هادی را به 39 درصد افزایش دهیم . 
مدیر کل بنیاد مسکن استان لرستان بااین عنوان که درصد اجرای طرح هادی در شهرستان پلدختر از متوسط استانی آن بیشتر است اظهار داشت درصد اجرای طرح هادی درابتدای سال در شهرستان پلدختر 40 در صد بوده که خوشبختانه درصد اجرای طرح هم اکنون به 43 افزایش پیدا کرده که بحمدلله از متوسط کشوری نیز جلوتر می باشد و این موفقیت را مرهون همدلی و وفاق مسولین دانستند . 
مهندس رضایی سال 1396 را در زمینه اجرای طرح هادی سالی طلایی عنوان نمود و افزودند ، رقم اعتبارات ما درسال 1395 حدود 16 میلیارد و 400 میلیون تومان بوده که در سال 1396 این رقم به 43 میلیارد تومان افزایش یافته است و باپیگیری و تلاشهای مسولین و نمایندگان محترم در سال 1396 توانسته اییم 100 درصد تخصیص اعتبارات ملی را جذب کنیم .
مدیر کل بنیاد مسکن عنوان نمود: در سال 1396 تعداد 272 پروژه تعریف شد که از این تعداد 170 پروژه آسفالتی بوده است . مهندس رضایی باتوجه به نامگذاری سال 1396 از طرف مقام معظم رهبری بنام سال اقتصاد مقاومتی و در راستای عمل به فرمایشات مقام معظم رهبری درخصوص اجرای اقتصادمقاومتی افزود : درسال 1396 تعامل و هم افزایی مناسبی فی مابین بنیاد مسکن و دهیاریها در بخش اعتبارات تعریف شد و از 170 پروژه آسفالتی تعداد80 پروژه آن از اعتبارات دهیاریها کمک گرفته شده است .
رضایی عنوان نمود ، امسال در دهه حساب 100 حضرت امام (ره) 33 پروژه تقدیم روستائیان عزیز شد که 5 پروژه آن در شهرستان پلدختر می باشد و در پروژه های افتتاح شده در استان 264000 مترمربع آسفالت اجرا شده است که 85000مترمربع آن در شهرستان پلدختر می باشد . 
در ادامه آقای کاظمی نماینده مردم پلدخترو معمولان در مجلس شورای اسلامی روستاییان را پشتوانه اصلی نظام ، انقلاب و ولایت دانستند و نقش بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در پیشرفت و توسعه و آبادانی روستاها را قابل تقدیر عنوان نمودند . نماینده مردم شریف پلدختر و معمولان افزود : نقش بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در ارائه خدمات و رضایتمندی روستاییان و بهبود شرایط اقتصادی کشور نقشی قابل تقدیر و بی بدیل است .
 آقای کاظمی افزودند امام خمینی (ره) در همان اوایل انقلاب بمنظور خدمت رسانی به محرومان جامعه و توسعه وآبادانی روستاها بنیاد مسکن انقلاب اسلامی را تاسیس نمودند و خوشبختانه امروز ثمرات و نتایج این تفکر مقدس امام خمینی (ره) را میبینیم . درادامه آقای کاظمی ابراز امیدواری کرد که بنیاد مسکن انقلاب اسلامی بعنوان پیشرو در خدمت رسانی به مردم ، با اجرای پروژه های طرح هادی روستایی که نمونه آنرا امروز افتتاح میکنیم بتواند مایه رضایت و دلگرمی مردم عزیز روستایی باشد .