صفحه اصلی / آرشیو مطالب روزنامه کسب و کار

مهم ترین محورهای بیانات رهبر انقلاب در دیدار مسئولان وزارت اطلاعات

رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح دیروز (چهارشنبه) در دیدار وزیر و مسئولان و جمعی از کارکنان وزارت اطلاعات بیانات بسیار مهمی ایراد فرمودند.
رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح دیروز (چهارشنبه) در دیدار وزیر و مسئولان و جمعی از کارکنان وزارت اطلاعات بیانات بسیار مهمی ایراد فرمودند.
به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایرنا، حضرت آیت الله خامنه ای در این دیدار در بخشی از بیانات، مجموعه وزارت اطلاعات را برآمده از انقلاب و فرزندان امام (ره) و انقلاب خواندند و با تأکید بر لزوم حرکت انقلابی و انقلابی ماندنِ صد درصدِ وزارت اطلاعات، با اشاره به ابعاد گوناگون جنگ اطلاعاتی جبهه وسیع دشمنان با نظام اسلامی، گفتند: یکی از محورهای مهم و اصلی این جنگ، «نفوذ و تأثیرگذاری بر نظام محاسباتی مسئولان» و «تغییر باورهای مردم» است که در این جنگ، علاوه بر دفاع و بستن نفوذگاهها، باید تهاجم نیز انجام و از هر گونه غفلت و ساده اندیشی جداً پرهیز شود.
مهم‌ترین محورهای بیانات حضرت آیت الله العظمی خامنه ای:
** ماه شعبان همچون ماههای رجب و رمضان، بستری مناسب برای ارتباط بیشتر با خدا و انس با قرآن و استفاده از دعاهای پرمضمون وارده و معرفت اندوزی است.
** مجموعه اطلاعاتی از ابتدا، سالم و خالص تشکیل شد و تاکنون نیز به همین صورت باقی مانده و امتحان‌های خوبی پس داده است.
** آحاد وزارت اطلاعات، پدید آمده انقلاب و فرزندان امام (ره) و انقلاب هستند و بر همین اساس وزارت اطلاعات و همه کارکنان آن باید همواره صد در صد انقلابی بمانند و انقلابی حرکت کنند.
** وزارت اطلاعات تابع سیاست‌های نظام است؛ در همه جای دنیا، دستگاه‌های اطلاعاتی تابع سیاست‌های نظام حاکم بر کشورها هستند.
** چارچوب سیاست‌های نظام جمهوری اسلامی را امام (ره) مشخص کرده و این چارچوب براساس وصیت نامه و فرمایشات ایشان شکل گرفته است، در این چارچوب، رهبری هم بخشی از نظام است و نه خود نظام.
** هرگونه جناح‌بازی در وزارت اطلاعات گناه است؛ در وزارت اطلاعات یک جناح وجود دارد و آن، جناح انقلاب است.
** باید همه بخش‌ها و بدنه وزارت اطلاعات با مبانی و اصول انقلاب کاملاً آشنا باشند و در این چارچوب، انقلابی عمل کنند.
** ما در میانه یک میدان بزرگ جنگ قرار داریم که یک طرف آن، نظام جمهوری اسلامی و طرف دیگر آن، جبهه وسیع و قدرتمندی از دشمنان است.
** سرویس‌های جاسوسی طرف مقابل محور اصلی رویارویی نظام جمهور اسلامی و دشمن است و دستگاه‌های اطلاعاتی جبهه مقابل به رغم همه امکانات خود، تا بحال نتوانسته‌اند هیچ غلط مهمی انجام دهند.
** اگر در جنگ اطلاعاتی با دشمن دچار غفلت شویم مغلوب خواهیم شد و اگر دچار ساده اندیشی شویم ضربه خواهیم خورد.
** در جنگ اطلاعاتی، شیوه‌ها و روش‌های مختلفی در دستور کار است، از «نفوذ و سرقت اطلاعات» و «تغییر محاسبات تصمیم گیران» و «تغییر باورهای مردم» تا «ایجاد نابسامانی مالی و اقتصادی» و «ایجاد آشفتگی‌های امنیتی».
** در مسائل اخیر در بازار ارز هنگامی که دقت بیشتری می‌شود، رد پای بیگانه و دستگاه‌های اطلاعاتی آنها مشهود است.
** باید در جنگ اطلاعاتی و در مقابل برنامه‌های جبهه مقابل ایستاد و برای غلبه بر دشمن، علاوه بر دفاع باید برنامه تهاجم نیز داشت به گونه‌ای که زمین بازی به وسیله دستگاه اطلاعاتی ما تعیین شود.
** برنامه ریزی بلندمدت با پیش بینی رویدادهای آینده و تحلیل و بررسی دقیق اطلاعات یکی از راههای مقابله مجموعه اطلاعاتی کشور با طراحی جبهه مقابل است.
** یکی دیگر از راههای مقابله با تهاجم جبهه مقابل جدی گرفتن موضوع نفوذ است و فردی که می‌خواهد در نظام جمهوری اسلامی، امانت‌دار کشور و مردم باشد باید صلاحیت داشته باشد لذا کوچک‌ترین تردید درباره صلاحیت افراد باید منعکس شود و دستگاه‌ها نیز موظف به عمل براساس نظر وزارت اطلاعات هستند.
** باید موضوع مبارزه با فساد بسیار جدی گرفته و با شریان‌های اصلی آن مقابله شود، زیرا فساد موجب انهزام و شکسته شدن روحی و روانی افراد و جامعه می‌شود.
** فساد در بسیاری از موارد ناشی از روحیه زیاده‌طلبی و اشرافی‌گری و تجمل‌پرستی است و اینکه امام بزرگوار بارها بر حفظ زیّ طلبگی و داشتن زندگی ساده و معمولی مسئولان تأکید داشتند، به همین علت بود.
** مسئولان در نظام اسلامی نمی‌توانند این تصور را داشته باشند که چون مسئولان در کشورهای دیگر از امکانات گوناگون برخوردارند، پس در نظام اسلامی نیز چنین مواردی مباح است.
** در جمهوری اسلامی ما با نام اسلام به‌دنبال حکومت پیامبر اسلام (ص) و امیرالمومنین (ع) هستیم، بنابراین باید با روحیه اشرافی گری و شهوترانی به شدت مقابله شود.