صفحه اصلی / آرشیو مطالب روزنامه کسب و کار

رئیس اداره فنی و حرفه ای رودسر :

مهارت آموزی زمینه اشتغال پایدار را در روستاها فراهم می کند

رئیس اداره فنی وحرفه ای رودسر تأکید کرد: مهارت آموزی زمینه ساز ایجاد اشتغال پایدار در روستا و ارائه تولیدات بومی و محلی برای جذب گردشگر می شود.
رئیس اداره فنی وحرفه ای رودسر تأکید کرد: مهارت آموزی زمینه ساز ایجاد اشتغال پایدار در روستا و ارائه تولیدات بومی و محلی برای جذب گردشگر می‌شود.
به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از مهر، هادی یوسفی، به نقش مهم و تأثیرگذار آموزش مهارت‌های روستایی اشاره و اظهار کرد: سازمان فنی و حرفه‌ای در راستای توانمندسازی و افزایش مهارت نیروی انسانی در بخش روستایی و همچنین توجه به سیاست‌های اقتصاد مقاومتی، برنامه‌هایی به منظور توسعه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای برای ایجاد فرصت‌های شغلی تهیه و اجرا می‌کند.
وی با بیان اینکه شهرستان رودسر به واسطه شرایط محیطی و بومی در زمینه آموزش مهارت‌های فنی و حرفه‌ای به روستاییان فعال است، افزود: هدف از این آموزش‌ها تربیت نیرو انسانی دارای مهارت برای ایجاد اشتغال در سطح روستاها است.
رئیس اداره فنی و حرفه‌ای رودسر ایجاد پایگاه‌های آموزشی در مرکز دهستان‌ها، نیازسنجی آموزشی مشاغل و حرفه‌های روستایی، بهره‌گیری از مربیان کشاورزی مراکز در آموزش روستایی، ایجاد مرکز تخصصی کشاورزی منطقه‌ای، تهیه استانداردهای مهارت روستایی بومی و محلی و اهمیت کارآفرینی روستایی از دیگر اهداف اجرای این طرح اعلام کرد.
وی در ادامه با بیان اینکه این سازمان در شهرستان رودسر برای سال گذشته ۲۵ هزار نفر ساعت آموزش مصوب کرده بود که خوشبختانه موفق به اجرای ۳۰ هزار نفر ساعت آموزش شد، یادآور شد: اداره فنی و حرفه‌ای شهرستان رودسر در سال گذشته به تعهدات خود به صورت ۱۰۰ درصدی عمل کرده است.