صفحه اصلی / آرشیو مطالب روزنامه کسب و کار

مشاور مدیرعامل سازمان صنایع کوچک:

بزودی کلینیک صنعت در شهرکهای صنعتی ایران افتتاح می شود

مشاور مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران گفت: بزودی کلینیک عارضه یابی صنعت در تمامی شهرک های صنعتی کشور راه اندازی می شود.
مشاور مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران گفت: بزودی کلینیک عارضه یابی صنعت در تمامی شهرک‌های صنعتی کشور راه اندازی می‌شود.
به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایرنا، سید افشین گنج بخش روز چهارشنبه در حاشیه سفر به زاهدان با هدف بررسی وضعیت شهرک‌های صنعتی اظهار داشت: تاکید وزیر صنعت، معدن و تجارت در مرحله نخست نوسازی و بازسازی واحدهای صنعتی و در مرحله بعدی بررسی چالش‌های موجود در حوزه واحدهای صنعتی و رفع آنها با هدف حمایت از کالای ایرانی است.
وی افزود: در مساله عارضه یابی واحدهای صنعتی با پیگیری سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران، راه اندازی کلینیک‌های صنعت در دستور کار قرار گرفت و بزودی این مراکز افتتاح می‌شود.
وی ادامه داد: شناخت چالش‌های واحدهای تولیدی فعال و نیمه فعال در بخش اعتبارات و تأمین نیروی انسانی و تلاش برای رفع آنها توسط کلینیک صنعت انجام می‌شود.
وی از تلاش شرکت شهرک‌های صنعتی سیستان و بلوچستان در رفع موانع تولید قدردانی کرد و گفت: همچنان موانعی سر راه است که باید با برنامه ریزی برای حل آنها تلاش کرد.
مشاور مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران بیان کرد: ۹۲ درصد صنایع کشور را صنایع کوچک و متوسط تشکیل می‌دهند که مسئولیت حمایت، نظارت و برنامه ریزی برای آنها بر عهده این سازمان است.
گنج بخش افزود: با توجه به تأکیدات رهبر معظم انقلاب سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران نیز اقدامات خود را در زمینه حمایت از تولید ملی و کالای ایرانی از دی سال گذشته با برگزاری کارگروه تخصصی به منظور ایجاد بسیج همگانی برای حمایت از کالای ایرانی آغاز کرد.
وی ادامه داد: خروجی این کارگروه در اوایل اسفند سال گذشته آغاز بکار کمپین 'بیاییم چرخه را بچرخانیم' با هدف حمایت از کالای ایرانی بود که در سال ۹۷ نیز با قدرت به کار خود ادامه می‌دهد.
وی تصریح کرد: روان سازی فروش محصولات و توسعه فعالیت واحدهای تولیدی برای حرکت بهتر چرخه صنعت از مهمترین اهداف راه اندازی این کمپین است.
مشاور مدیر عامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران گفت: خیلی‌ها حمایت از کالای ایرانی را تنها در خرید این کالاها می‌دانند در صورتی که تسهیل کردن کار تولید کننده و رفع موانع برای عرضه محصولات تولیدی را نباید فراموش کرد.
گنج بخش تاکید کرد: ایجاد آرامش برای تولید کننده که بتوانند با خیال راحت محصولات خود را به دست مردم برساند از دیگر اقدامات در مسیر حمایت از کالای ایرانی تلقی می‌شود.
وی افزود: در حمایت از کالای ایرانی باید در مسیر پرداخت تسهیلات بانکی، رفع موانع گمرکی و مشکلات بازار تلاش شود که مجموعه این اقدامات در کنار تبلیغات و برندسازی مؤثر است.
وی گفت: سال ۹۶ بیشترین میزان واگذاری زمین به واحدهای تولیدی را در شهرک‌های صنعتی کشور در مقایسه با سال‌های قبل تر داشتیم.
به گزارش ایرنا سید افشین گنج بخش مشاور مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران با هدف بررسی وضعیت شهرک‌های صنعتی زاهدان و دیدار با مدیران ستادی شرکت شهرک‌های صنعتی سیستان و بلوچستان به این استان سفر کرد.