صفحه اصلی / آرشیو مطالب روزنامه کسب و کار

مشاور رئیس جمهوری و دبیر شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی گفت

مناطق آزاد موتور محرکه اقتصاد کشور است

مشاور رئیس جمهوری و دبیر شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی گفت: مناطق آزاد موتور محرکه اقتصاد کشور است و در همین راستا بسترهای لازم برای جذب سرمایه گذاری در این مناطق باید فراهم شود.
مشاور رئیس جمهوری و دبیر شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی گفت: مناطق آزاد موتور محرکه اقتصاد کشور است و در همین راستا بسترهای لازم برای جذب سرمایه گذاری در این مناطق باید فراهم شود.
به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایرنا، مرتضی بانک روز چهارشنبه در مراسم تودیع و معارفه مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو به تلاش روزافزون برای رونق تولید و افزایش صادرات در مناطق آزاد اشاره کرد و افزود: صادرات کالا در مناطق آزاد از ۱۹ میلیون دلار در سال ۱۳۹۲ به یک میلیارد و ۵۰ میلیون دلار در سال گذشته رسید.
وی با تاکید بر اینکه در حال حاضر ۲ هزار واحد تولیدی و صنعتی در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور فعالیت دارد، افزود: ۴۵۰ هزار نفر در این مناطق مشغول به فعالیت هستند.
وی جذب سرمایه گذاری در مناطق آزاد را تضمین کننده اقتصاد کشور دانست و تاکید کرد: همه باید دست به دست هم دهند تا بسترهای لازم برای رونق تولید و افزایش صادرات در مناطق آزاد فراهم شود.
محمدمهدی شهریاری، استاندار آذربایجان غربی نیز در این آئین به اهمیت منطقه آزاد ماکو در توسعه استان اشاره کرد و بهره برداری از ظرفیت‌های بی بدیل این منطقه را مورد تاکید قرار داد.
حجت الاسلام ایوب رنجبری، امام جمعه ماکو نیز با تقدیر از تلاش‌های مدیرعامل سابق منطقه آزاد ماکو به خاطر ایجاد زیرساخت‌های لازم در این منطقه به موقعیت مرزی ماکو اشاره کرد و افزود: ظرفیت مرزی این منطقه باید در هیأت دولت مورد توجه قرار بگیرد و مردم از مزایای مرزنشینی استفاده کنند.
غلامرضا سلیمانی، مدیرعامل جدید منطقه آزاد ماکو نیز به برنامه‌های خود در حمایت از کالای ایرانی اشاره کرد و گفت: تولید داخلی باید توان رقابت با محصولات خارجی را داشته و صادرات محور باشد.
حسین فروزان، مدیرعامل سابق سازمان منطقه آزاد ماکو نیز گزارش کوتاهی از فعالیت‌های یکهزار و ۵۰۰ روزه مدیریت خود در این منطقه را ارائه کرد.
به گزارش ایرنا در این آئین غلامرضا سلیمانی به عنوان مدیرعامل و رئیس هیأت مدیره جدید سازمان منطقه آزاد ماکو معرفی و از تلاش‌های حسین فروزان مدیرعامل سابق قدردانی شد.