چهارشنبه , ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
صفحه اصلی / آرشیو مطالب روزنامه کسب و کار

رییس کمیسیون کشاورزی:

سرمایه گذاری برای ایجاد اشتغال جوانان از دغدغه خانواده ها می کاهد

رییس کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس گفت: لازم است تامل و تعمقی جدی در حوزه سرمایه‌گذاری برای ایجاد اشتغال جوانان و پُرکردن خلا شدید بیکاری و کمبود تولید ایجاد شود تا از تبعات سنگین بیکاری و دغدغه‌های خانواده‌ها کاسته شود.
رئیس کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس گفت: لازم است تأمل و تعمقی جدی در حوزه سرمایه‌گذاری برای ایجاد اشتغال جوانان و پُرکردن خلأ شدید بیکاری و کمبود تولید ایجاد شود تا از تبعات سنگین بیکاری و دغدغه‌های خانواده‌ها کاسته شود.
به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از  ایرنا، علی اکبری در نطق میان دستور جلسه علنی امروز - چهارشنبه مجلس با گرامیداشت روز ارتش افزود: البته رسالت نمایندگی، کشور شمول و نگاه کلان‌نگر است و اساسا عایدات گسترده‌ای برای کشور و ملت به دنبال دارد که هیچ نماینده‌ای نباید از این وظیفه غافل شود و صرفا به مسائل جزء و کم بها و فاقد اولویت بپردازد و تنها در محدوده حوزه انتخابیه گرفتار نارسایی ها، مسائل و مشکلات شود.
وی یادآور شد:با این حال کم توجهی به برخی مشکلات کشور موجب بروز شکاف طبقاتی و ایجاد محرومیت در مناطقی از کشور شده که بیانگر عدم تعادل و توازن منطقه‌ای است، که لازم است با نگاه عدالت جویانه این فواصل آشکار به حداقل برسد.
نماینده مردم بجنورد، مانه، سملقان و جاجرم در مجلس بر حفظ احقاق حقوق جامعه تاکید کرد و ادامه داد: این عمل موجبات هم‌افزایی و افزایش تولید ناخالص داخلی در مقیاس ملی می شود و از معطل ماندن فرصت‌ها و ظرفیت‌ها و هدررفتن سرمایه‌ها جلوگیری خواهد کرد.
وی با بیان این که تولید ناخالص داخلی در خراسان شمالی به نسبت جمعیت ساکن تقریبا 50 درصد میانگین کشوری است، یادآور شد: اگرچه سند توسعه استان بر پایه کشاورزی و دامپروری تنظیم شده است و سالیانه آمارهای بالایی از رشد و اشتغال را گزارش می‌ کنند ولی این آمار و ارقام نمود عملی، ملموس و محسوس ندارد.
رییس کمیسیون کشاورزی مجلس اضافه کرد: هرچند بر تکمیل ظرفیت‌های حوزه کشاورزی و دامپروری تاکید دارم ولی این حوزه را عرصه کافی برای تامین اشتغال جوانان به ویژه سیل عظیم تحصیلکردگان نمی‌دانم.
اکبری گفت: لازم است تامل و تعمقی جدی در حوزه سرمایه‌گذاری برای ایجاد اشتغال جوانان و پرکردن خلا شدید بیکاری و کمبود تولید به عمل آید تا از تبعات سنگین بیکاری و دغدغه‌های خانواده‌ها کاسته شود. 
وی با بیان این که تمایل بخش خصوصی برای سرمایه‌گذاری در منطقه به دلیل دوری از مرکز و برخی محرومیت ‌ها چشم‌گیر نبوده است، خاطرنشان کرد: ناامیدکننده تر اینکه شرایط توسعه صنعت در بخش دولتی و خصولتی باوجود وعده‌های مکرر معطل مانده است.
نماینده مردم بجنورد، مانه، سملقان و جاجرم در مجلس به وضعیت صنعت مرغداری بعنوان دومین عرصه تولید و اشتغال اشاره کرد و گفت: آنفلوانزای مرغی از یک سو و نبود حمایت و چاره اندیشی برای ورشکستگان و نوسان قیمت خوراک دام و طیور از سوی دیگر ادامه تولید داخل را با تهدید جدی مواجه کرده است.
اکبری همچنین وضعیت آب شرب در روستاها را با توجه به اوضاع خشکسالی مناسب نداست و گفت: تمهیدات مناسب در این زمینه باید اندیشیده شود.
وی همچنین خواستار توجه وزارت راه و شهرسازی به پروژه‌های قطار گرگان- مشهر و سبزوار- اسفراین- بجنورد و رسیدگی به ساماندهی وضعیت زلزله زدگان در بجنورد شد.