صفحه اصلی / آرشیو مطالب روزنامه کسب و کار

شهردار منطقه دو خبر داد

شهرداری منطقه ۲ به کمک مترو شتافت

عصر روز گذشته توافقنامه همکاری فی ما بین شرکت مترو تهران و حومه و شهرداری منطقه دو منعقد شد.
عصر روز گذشته توافقنامه همکاری فی ما بین شرکت مترو تهران و حومه و شهرداری منطقه دو منعقد شد.
به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایلنا، رسول کشت پور، شهردار منطقه دو نیز در این جلسه در مورد جزئیات این تواقفنامه گفت: در تهران یکی از مهمترین مشکلات ترافیک و تبع آن آلودگی هوا است که همواره رفع این دو مشکل جزو مطالبات مردمی بوده است.
وی با بیان اینکه توسعه مترو در سطح شهر تهران و منطقه دو همواره جز اولین اولویت‌ها قرار داشته است، افزود: باید بتوانیم مترو را به عنوان یک سیستم انبوه بر در حمل ونقل عمومی مورد حمایت و توسعه قرار دهیم تا علاوه بر حل مشکل ترافیک، شاهد کاهش آلودگی هوا نیز باشیم.
کشت پور در ادامه با تاکید بر لزوم حمایت از توسعه مترو گفت: ده کیلومتر از خط هفت مترو با هفت ایستگاه در منطقه دو واقع شده و به همین دلیل به طور کامل از مترو حمایت می‌کنیم چراکه مترو هم در صورت تکمیل می‌تواند ۲۵۰ تا ۳۰۰ هزار نفر از جمعیت منطقه را در زیر زمین پوشش دهد و در نتیجه تعداد زیادی از سفرهای درون شهری کاهش می‌یابد و باعث روانی ترافیک و کاهش الودگی هوا می‌شود که قطعاً این قبیل پروژه‌ها مورد حمایت تام قرار خواهند گرفت.
وی با بیان اینکه خط هفت مترو یکی از مهمترین پروژه‌های اولویت دار منطقه دو است که امیدوارم با حمایت همه جانبه تا مرداد ماه سالجاری به نتیجه برسد خاطرنشان کرد: در این جلسه مجموع مشکلات خط هفت را مورد بررسی قرار دادیم و ۱۷ قطعه زمین در اختیار مترو قرار خواهیم داد تا برای تعبیه مکان ایستگاه، هواکش و... مورد استفاده قرار دهند و این در حالی است که پروژه آماده فروش به ارزش ۹۵ میلیارد تومان را به مترو واگذار کردیم که بخشی از مشکلات با پیمانکاران را حل کنند.
کشت پور با بیان اینکه مترو منطقه دو در مرحله خرید و نصب تجهیزات قرار دارد ادامه داد: حمایت کاملی از تکمیل پروژه مترو در منطقه دو خواهیم داشت.
همچنین در ادامه این جلسه مهندس علی امام مدیرعامل مترو نیز با بیان اینکه با توجه به عنایت و مساعدت شهردار منطقه دو داشتند توانستیم امروز تواقفنامه ای را مبادله کنیم که براساس آن خط هفت در محدوده منطقه دو نهایتاً تا مرداد ماه سالجاری افتتاح خواهد شد و وارد مدار بهره برداری خواهد رسید، افزود: خوشحالیم که شرایط از نظر تمهیدات اجرایی مهیا است و امیدوارم این اتفاق طلیعه‌ای باشد برای سایر مناطق که با شرکت مترو همراهی بیشتری داشته باشند تا پروژه مترو تهران به نتیجه برسد تا در وهله اول بتوانیم خط شش و هفت را در سریع‌ترین زمان ممکن و با فازبندی وارد مدار کنیم.
وی با بیان اینکه منطقه دو پیشتاز در تأمین مایحتاج مترو است، گفت: حداکثر تا مرداد ماه مترو در محدوده منطقه دو مورد بهره برداری خواهد رسید وبه تدریج سایر ایستگاه‌ها وارد مدار می‌شوند.