صفحه اصلی / آرشیو مطالب روزنامه کسب و کار

بانک آمریکایی سیتی اعلام کرد

احتمال تحول در تولید اوپک می‌تواند قیمت نفت را بالا ببرد

بانک سیتی با اشاره به احتمال اختلال در تولید نفت از یک سو و رشد تقاضای آن از سوی دیگر، برآورد خود را از قیمت نفت در سال جاری میلادی بالا برد.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از شانا, بانک آمریکایی سیتی با اشاره به جریان‌های ناهمخوان در بازار نفت، اعلام کرد با وجود رشد قیمت نفت در سال ۲۰۱۸ میلادی، قیمت آن در سال ۲۰۱۹ میلادی به دلیل رشد عرضه، کاهش خواهد یافت.
تحلیلگران این بانک برآورد خود را از قیمت نفت خام برنت در سال جاری میلادی ۵ تا ۶ دلار بالا بردند و به ۶۵ دلار رساندند. با این همه، این بانک پیش‌بینی کرد میانگین قیمت این شاخص در سال ۲۰۱۹ میلادی به ۵۵ دلار باز می‌گردد.
طبق پیش‌بینی کارشناسان یاد شده، به دلیل کنش و واکنش چالش‌های ژئوپولیتیک و سیاسی، نوسان در بازار نفت ادامه خواهد داشت.
سیاست‌های مخرب دولت دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا، می‌تواند به رشد قیمت نفت بینجامد. تیرگی روابط روسیه و غرب نیز به ابهام‌ها در بازار نفت می‌افزاید.
با وجود تأثیر افزایشی نگرانی‌های ژئوپولیتیک بر قیمت نفت، بازار درباره پیامدهای منفی رویکرد تجاری ترامپ بر اقتصاد، تقاضای نفت و قیمت‌ها، نگران است.
بر پایه پیش‌بینی کارشناسان بانک سیتی، به نظر نمی‌رسد آمریکا و چین برای اختلاف‌های تجاری خود در آینده نزدیک راه‌حلی بیابند و این مسئله می‌تواند بر قیمت کالاها تأثیر بگذارد.