صفحه اصلی / آرشیو مطالب روزنامه کسب و کار

وزیرتعاون، کارورفاه اجتماعی خبر داد

کارآفرینی و اشتغالزایی برای جوانان در گرو امکانات شهرداری‌ها

وزیر کار گفت: ایجاد کارآفرینی اجتماعی و اشتغالزایی برای جوانان با کمک زیرساخت‌های شهرداری و ظرفیت سازمان‌های مردم نهاد امکان پذیر است.
وزیر کار گفت: ایجاد کارآفرینی اجتماعی و اشتغالزایی برای جوانان با کمک زیرساخت‌های شهرداری و ظرفیت سازمان‌های مردم نهاد امکان پذیر است.
به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایلنا، علی ربیعی (وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی) در کارگروه مشترک میان وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و سازمان خدمات اجتماعی شهرداری تهران، گفت: ایجاد کارآفرینی اجتماعی و اشتغالزایی برای جوانان با کمک زیرساخت‌های شهرداری و ظرفیت سازمان‌های مردم نهاد امکان پذیر است.
وی افزود: تشکیل این کارگروه که برای اولین بار انجام می‌شود، راهکاری مؤثر برای کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی، توانمندسازی و کارآفرینی و قابل ارتقا دانست.
وزیر کار با بیان اینکه با ایجاد ارتباط مناسب و تعامل و بهره مندی از دستگاه‌های دولتی و غیردولتی و عمومی جهت هم افزایی توان خدماتی، می‌توان شاهد کاهش آسیب اجتماعی در جامعه و ارتقای توانمندی‌های سازمان متولی آن در شهرداری تهران بود، افزود: امیدواریم تا همگام با شهرداری تهران بتوان شرایط خاصی را برای تولیدکنندگان و مصرف کنندگان شهر تهران به عنوان یک پایلوت بزرگ به انجام برسانیم.
ربیعی ادامه داد: استفاده از ظرفیت‌های سازمان‌های مردم نهاد، دستگاه‌های همکار و زیرساخت‌های شهرداری تهران می‌تواند سبب ایجاد کارآفرینی اجتماعی و افزایش مشارکت در موضوع توانمندسازی مددجویان و اقشار در معرض آسیب شود.
وی با بیان اینکه دولت برنامه‌های گسترده‌ای برای اشتغال جوانان دارد، و از هیچ تلاشی برای حل مسائل کشور فروگذاری نخواهد کرد، گفت: قطعاً بدون هماهنگی دستگاه‌های مختلف دولتی و غیردولتی و به ویژه سازمان‌های مردم‌نهاد، نمی‌توان به حرکت خود ادامه داد، بنابراین باید راهکار مناسبی را برای حل مسائل بیاندیشم که شهرداری تهران را به واسطه ظرفیت‌ها و دانش موجود در این بین بازوی خوبی برای حل چنین مسائلی می‌دانیم.