صفحه اصلی / آرشیو مطالب روزنامه کسب و کار

مدیرکل دامپزشکی گیلان گفت

درمان 100 مورد بیماریهای آبزیان در گیلان

مدیرکل دامپزشکی گیلان گفت: در سال گذشته تعداد ۳۵۰ مورد بازدید از مراکز پرورش و تکثیر ماهیان سردابی، گرمابی، زینتی و دریایی استان انجام شده است.

مدیرکل دامپزشکی گیلان گفت: در سال گذشته تعداد ۳۵۰ مورد بازدید از مراکز پرورش و تکثیر ماهیان سردابی، گرمابی، زینتی و دریایی استان انجام شده است.
به گزارش کسب و کار نیوز، سهراب عاقبتی اظهار کرد: در این بازدیدهای دوره‌ای که با هدف نظارت و کنترل بهداشتی مراکز پرورش آبزیان موجود در استان انجام گرفت ۷ هزار و ۵۰۰ قطعه لارو، بچه ماهی و ماهیان درحال رشد جهت انجام طرح‌های پایش و مراقبت و نیز بررسی مشکلات احتمالی موجود در این مراکز اخذ شد.
عاقبتی خاطر نشان کرد: همچنین ۳ هزار و ۲۰۵ مورد آزمایشات ویروسی، باکتریایی، انگلی و قارچی روی این نمونه‌ها انجام شده است.
وی تصریح کرد: بیش از ۱۰۰ مورد درمان بیماری‌های مختلف ماهیان در اداره بهداشت و مدیریت بیماری‌های آبزیان این اداره کل انجام شد.
مدیرکل دامپزشکی گیلان گفت: در سالی که گذشت تعداد ۴۵ هزار و ۸۳۸ مورد بازدید از مراکز عرضه فرآورده خام دامی صورت گرفت و طی آن ۵۲ هزار و ۲۷۸ کیلوگرم فرآورده ضبط و معدوم سازی شد.
عاقبتی افزود: کارشناسان و بازرسان دامپزشکی با همکاری دستگاه‌های ذیربط تعداد ۳۶۳ مورد تخلف را ثبت و به مراجع قضائی ارجاع دادند.
مدیرکل دامپزشکی گیلان هدف از نظارت‌های بهداشتی مستمر را ارتقا سطح بهداشت و ایجاد امنیت غذایی عنوان کرد و افزود: سامانه اطلاع رسانی و پاسخگویی دامپزشکی ۱۵۱۲ در شهرستان‌های استان آماده رسیدگی به گزارش‌های تخلفات بهداشتی در حوزه دامپزشکی است.