صفحه اصلی / آرشیو مطالب روزنامه کسب و کار

مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب:

مشعل واحدهای بهره برداری اهواز 2 و 3 خاموش می شود

مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب اظهار داشت: پروژه جمع‌آوری فلرهای نفتی واحد بهره برداری شماره ۳ اهواز واقع در جاده اندیمشک تا پایان اردیبهشت ماه سال جاری به سرانجام می‌رسد.
مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب اظهار داشت: پروژه جمع‌آوری فلرهای نفتی واحد بهره برداری شماره ۳ اهواز واقع در جاده اندیمشک تا پایان اردیبهشت ماه سال جاری به سرانجام می‌رسد و فعالیت این فلرها متوقف خواهد شد. فلرهای نفتی واحد بهره برداری شماره ۲ اهواز نیز واقع در جاده ماهشهر، تا سه یا چهار ماه آینده قطع می‌شوند.
به گزارش کسب و کار نیوز، مهندس بیژن عالی‌پور در نشست شورای سلامت خوزستان که روز یکشنبه ۲۶ فروردین‌ماه در استانداری خوزستان برگزار شد، گفت: در ماه‌های اخیر حدود ۱۲ میلیون فوت مکعب گاز از میدان نفتی کرنج به یک شرکت سرمایه گذار فروخته شد که این میزان گاز به جای سوزانده شدن به خوراک پتروشیمی تبدیل می‌شود.
وی افزود: هم اکنون نیز برای واحدهای بهره برداری منصوری، مارون ۳ و مارون ۶، شرکتی برنده مناقصه شده که در مجموع حدود ۴۵ میلیون فوت مکعب گاز را جمع‌آوری و به خوراک پتروشیمی تبدیل می‌کند.
مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب با بیان اینکه جمع‌آوری گازهای همراه نفت در اولویت قرار دارد گفت: همان طور که دانشگاه‌ها و مرکز بهداشت و حفاظت محیط زیست خوزستان نگران آلودگی فلرهای نفتی هستند، ما نیز همین حساسیت را داریم. خانواده‌های ما همین جا زندگی می‌کنند. امیدواریم با تأمین با تأمین منابع مالی (ارزی و ریالی) بتوانیم هر چه سریع‌تر این مشعل‌ها را خاموش کنیم.
وی خاطر نشان کرد: در گذشته وقتی چاه‌های نفت به تولید می‌رسید، نفت گازهای همراه با آن سوزانده می‌شد و آلودگی شدیدی ایجاد می‌کرد که با دستگاه‌هایی که ابتدا از خارج وارد شد و خوشبختانه سپس به تولید ملی رسید، دیگر نفت هیچ چاهی سوزانده نمی‌شود.