صفحه اصلی / آرشیو مطالب روزنامه کسب و کار

مدیر فناوری اطلاعات معاونت برنامه ریزی و سرمایه انسانی شهرداری اصفهان گفت

شهروندان اصفهان دارای پروفایل شهروندی خواهند شد

مدیر فناوری اطلاعات معاونت برنامه ریزی و سرمایه انسانی شهرداری اصفهان گفت: شهروندان اصفهانی در آینده دارای پروفایل شهروندی خواهند شد.
مدیر فناوری اطلاعات معاونت برنامه‌ریزی و سرمایه انسانی شهرداری اصفهان گفت: شهروندان اصفهانی در آینده دارای پروفایل شهروندی خواهند شد و هر شهروند با داشتن نام کاربری و گذرواژه می‌تواند انواع خدمات شهرداری از جمله تراکنش‌ها و اطلاع رسانی‌ها را دریافت کرده و از طریق پروفایل شهروندی، پاسخ‌های خود را به دست آورد.
به گزارش کسب و کار نیوز، مهدی شایق در نشست خبری معاون برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهرداری اصفهان، با اشاره به اینکه خدمات الکترونیک شهرداری به سه دسته خدمات اطلاع رسانی، تعاملی و تراکنشی تقسیم بندی می‌شود، اظهار داشت: این طرح با همکاری سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری اصفهان، از سال گذشته آغاز شده و بر مبنای آن هر شهروند اصفهانی دارای کارتابل مخصوص به خود خواهد بود.
مدیر فناوری اطلاعات معاونت برنامه‌ریزی و سرمایه انسانی شهرداری اصفهان با بیان اینکه در حال حاضر طراحی پروفایل شهروندان، انجام شده و در مرحله تست و آزمایش است، ادامه داد: شهروندان با درخواست مجوز کاربری و رمز می‌توانند خدمات الکترونیک شهرداری شامل خدمات اطلاع رسانی، تعاملی و تراکنشی را از این طریق دریافت کنند.
مدیر فناوری اطلاعات معاونت برنامه‌ریزی و سرمایه انسانی شهرداری در ادامه تصریح کرد: پراکندگی اطلاعات یکی از معضلات کنونی است که باعث بروز مشکلاتی شده و بر این اساس یکپارچه کردن اطلاعات شهرداری به صورت جدی مدنظر قرار گرفته است.
وی با بیان اینکه سال گذشته پروژه‌ای با همکاری سازمان فاوا در زمینه اشتراک گذاری اطلاعات با هماهنگی دستگاه‌های اجرایی و به منظور جلوگیری از موازی کاری اجرا شد، گفت: جلب مشارکت بخش خصوصی در پروژه‌های فاوا که نیازمند ارائه ایده‌های خلاقانه است، در دستور کار و برنامه‌های معاونت برنامه‌ریزی و سرمایه انسانی شهرداری قرار دارد.
وی، گسترش خدمات الکترونیک مطابق با نیاز شهروندان، ایجاد پروفایل شهروندی و کسب مشارکت بخش خصوصی در پروژه‌های فاوا را از جمله برنامه‌های این اداره برای سال ۹۷ عنوان کرد.