چهارشنبه , ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
صفحه اصلی / آرشیو مطالب روزنامه کسب و کار

کارشناس معاونت تولید، صادرات و فناوری شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی گفت

رونق تولید داخلی با کاهش هزینه سرمایه

کارشناس معاونت تولید، صادرات و فناوری شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی گفت: گذر رونق تولید داخلی و حمایت از کالای ایرانی از مسیر کاهش هزینه سرمایه می گذرد.
کارشناس معاونت تولید، صادرات و فناوری شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی گفت: گذر رونق تولید داخلی و حمایت از کالای ایرانی از مسیر کاهش هزینه سرمایه می‌گذرد.
به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از فرینا؛ عبد الرسول خلیلی در گفتگو با رادیو اقتصاد افزود: حمایت از کالای ایرانی کلیدی ترین بحث سال پیشرو در خصوص اقتصاد ایران است که این مهم بایستی توأم با راهبردی مبتنی بر توسعه صنعتی، رونق اقتصادی، تولید و ایجاد فرصت‌های شغلی باشد تا اهداف مندرج در بند ۱۱ سیاست‌های اقتصاد مقاومتی ابلاغیه از سوی مقام معظم رهبری تحقق پیدا کند.
وی همچنین اظهارداشت: حمایت از کالای ایرانی تنها یک شعار نیست بلکه روحی دارد که باید در خلل و فرج اقتصاد ایران به خصوص در مناطق آزاد دمیده شود.
این کارشناس معاونت تولید، صادرات و فناوری شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی گفت: مسئله بسیار مهم در زمینه حمایت از کالای ایرانی در مناطق آزاد بحث هزینه سرمایه است.وی در ادامه افزود: هزینه سرمایه در بحث تولید کالای ایرانی بسیار مهم است و شامل هزینه‌های تأمین مالی برای ایجاد یا توسعه کسب و کار می‌شود.
خلیلی تصریح کرد: از این جهت برای تحقق شعارحمایت از کالای ایرانی به معنای واقعی کلمه در مناطق آزاد کشور شرایط به نحوی باید فراهم شود که هزینه سرمایه برای تولیدات ساخت داخل روندکاهشی و شکل اقتصادی به خود گیرد.
وی در مصاحبه با رادیو اقتصاد ضمن اشاره به وجود هفت منطقه آزاد در کشور یادآورشد: مشوق‌ها، معافیت‌ها و مزیت‌های که در این مناطق وجود دارد با توجه به شرایط روز جامعه باید اقتصادی تا محصول ساخت داخل در بازار قابلیت رقابت پیدا کند.