صفحه اصلی / آرشیو مطالب روزنامه کسب و کار

دستگیری کارمندان اپل به جرم افشای اطلاعات محصولات

اپل در بیانیه‌ای اعلام کرد که ۲۹ نفر از کارمندانش را به جرم افشای اطلاعات محصولات این شرکت دستگیر شناسایی و ۱۲ نفر از آنها را دستگیر و تحویل مقامات قضائی کرده است.
اپل در بیانیه‌ای اعلام کرد که ۲۹ نفر از کارمندانش را به جرم افشای اطلاعات محصولات این شرکت دستگیر شناسایی و ۱۲ نفر از آنها را دستگیر و تحویل مقامات قضائی کرده است.
به گزارش کسب وکار نیوز به نقل از وب سایت phonearena، بسیاری از رسانه‌های محلی از یادداشتی شدیداللحن توسط اپل خبر دادند که در آن، این غول تکنولوژی آمریکایی از شناسایی و دستگیری تعدادی از کارمندانش به جرم افشای اطلاعات محرمانه درباره محصولاتش پس از معرفی یا عرضه به بازار، گفته است.
از ۲۹ متهم شناسایی شده توسط اپل، ۱۲ نفر از آن‌ها دستگیر شده و تحویل مقامات قضائی و مراجع قانونی ایالات متحده آمریکا داده شده‌اند. در این میان، تعدادی از کارمندان بعنوان مسئولان قرارادهای بین‌المللی و شرکای زنجیره تأمین قطعات مورد نیاز برای محصولات و گوشی‌های اپل نیز بوده‌اند که طبق تهدید و اعلام شرکت اپل، علاوه بر اخراج همیشگی، مشمول جریمه‌های سنگین و مجازات زندان نیز خواهند شد. چراکه پلیس فدرال برای سرقت اطلاعات تجاری، علاوه بر مجازات قانونی حبس در زندان، جریمه‌های سنگینی را نیز وضع کرده است.
برخی از خبرگزاری‌ها و سایت‌های حوزه تکنولوژی در جهان به منظور افزایش تعداد بازدید و کاربران خود، با نفوذ به اطلاعات کارمندان غول‌های تکنولوژی همچون اپل قصد داشتند پیش از زمان معرفی، رونمایی و عرضه محصولات، اطلاعات و جزئیات دقیق و درستی از آن را منتشر کنند. اما حالا این کارمندان خاطی، ممکن است علاوه بر مجازات قانونی، شغل خود را که آرزوی محال بسیاری از افراد در جهان بود، از دست بدهند.
چند ماه پیش هم اپل یکی دیگر از کارمندان خود به نام کرگ فدریکی – نایب رئیس ارشد بخش مهندسی اپل – را به دلیل درز و افشای اطلاعات اخراج کرد. وی در یک نشست اطلاعاتی در خصوص افزودن برخی قابلیت‌های نرم‌افزاری به سیستم عامل iOS گفته بود.
سال گذشته نیز یکی دیگر از کارمندان اپل به اتهام افشای جزئیات گوشی آیفون ۱۰، آیپد پرو و هدفون‌های بی سیم ایرپادز اخراج شده بود.