صفحه اصلی / آرشیو مطالب روزنامه کسب و کار

سرپرست دانشگاه خوارزمی:

یک قرن فعالیت دانشگاه خوارزمی مرور می شود

سرپرست دانشگاه خوارزمی گفت: این دانشگاه، امسال وارد یکصدمین سال فعالیت خود به عنوان نخستین موسسه آموزش عالی کشور می شود و در همین راستا، برنامه های متنوعی برای مرور دستاوردهای خود در نظر گرفته است.
‌‌‌‌‌‌‌سرپرست دانشگاه خوارزمی گفت: این دانشگاه، امسال وارد یکصدمین سال فعالیت خود به عنوان نخستین مؤسسه آموزش عالی کشور می‌شود و در همین راستا، برنامه‌های متنوعی برای مرور دستاوردهای خود در نظر گرفته است.
به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایرنا، عبدالرحیم نوه ابراهیم در نشست خبری روز یکشنبه اظهار داشت: دانشگاه خوارزمی دارای ۱۵ دانشکده، ۵۰۰ عضو هیأت علمی و ۳۷۰ رشته گرایش در مقاطع مختلف تحصیلی است و در مجموع ۱۳ هزار و ۲۴۵ دانشجو در این دانشگاه تحصیل می‌کنند که از این تعداد، ۱۳۰ دانشجو از دیگر ملیت‌ها هستند.
وی ادامه داد: این دانشگاه، پیشتر رسالت تربیت معلمی را داشت اما از سال ۹۰ و ۹۱ شورای عالی انقلاب فرهنگی نام دانشگاه را از «تربیت معلم» به «خوارزمی» تغییر داد و به عنوان دانشگاه جامع قلمداد شد.
سرپرست دانشگاه خوارزمی اضافه کرد: به دلیل فعالیت‌های گسترده این دانشگاه در یکصد سال گذشته بر آن شدیم تا امسال در قالب برگزاری برنامه‌های متنوع به ارائه دستاوردها و موفقیت‌های دانشگاه بپردازیم.
نوه ابراهیم مهمترین برنامه دانشگاه خوارزمی در آستانه یکصدمین سالگی آن را برگزاری کنفرانس علمی با محوریت شخصیت خوارزمی؛ ریاضیدان، ستاره‌شناس، فیلسوف، جغرافیدان و مورخ شهیر ایرانی، با دعوت از شخصیت‌های برجسته رشته ریاضیات از آلمان و هلند در تاریخ چهارم اردیبهشت ماه شمرد.