صفحه اصلی / آرشیو مطالب روزنامه کسب و کار

مسؤول روابط عمومی مخابرات منطقه کرمانشاه تشریح کرد

خدمات ارائه شده توسط مخابرات کرمانشاه در سال 96

مسؤول روابط عمومی مخابرات منطقه استان کرمانشاه در خصوص خدمات ارائه شده توسط مخابرات استان در سال ۹۶، گفت: صرفاً با دیدن نواقصی هرچند کم اهمیت، نباید تمام زحمات مجموعه مخابرات استان را نادیده گرفت.
مسؤول روابط عمومی مخابرات منطقه استان کرمانشاه در خصوص خدمات ارائه شده توسط مخابرات استان در سال ۹۶، گفت: صرفاً با دیدن نواقصی هرچند کم اهمیت، نباید تمام زحمات مجموعه مخابرات استان را نادیده گرفت.
به گزارش کسب و کار نیوز، سید‌کامبیز محجوب در خصوص خدمات ارائه شده توسط مخابرات استان در سال ۹۶، اظهار داشت: در سال ۹۶ تکمیل زیرساخت‌های فیبر نوری برای بیش از ۲۰۰ سایت تلفن همراه و نیز فیبر نوری دوم بین شهرستان‌های کرمانشاه و اسلام‌آباد‌‌٬ تکمیل فیبر نوری داخل شهر کرمانشاه‌، نصب تجهیزات کافوی نوری به تعداد ۴۰ کافو‌٬ تقویت سیستم‌های انتقال بین شهری استان از طریق نصب و راه‌اندازی 38 CWDM، اجرای فاز نخست و دوم پروژه IPNI ٬ ایجاد امکان اتصال ۲۰ هزار مشترک خانگی به فیبرنوری FTTH و... که خود زمینه توسعه پهنای باند و نیز زمینه حمایت از محتوی بومی و در نتیجه ایجاد فرصت‌های شغلی بر بستر مخابراتی را فراهم می‌کند تنها بخشی از تلاش‌های مجموعه مخابرات استان در سال ۹۶ است.
مسؤول روابط عمومی مخابرات منطقه استان کرمانشاه تکمیل پوشش تلفن همراه در تمام شهرهای استان حتی شهرهای کوچک با استفاده از تکنولوژی 3G و 4G از طریق نصب و راه‌اندازی ۴۰۰ سایت تکنولوژی با تکیه بر نیروهای توانمند بومی استان را در قالب دیگر افتخارات مخابرات در سال گذشته عنوان کرد و گفت: ارائه این خدمات موجب کسب رتبه برتر مخابرات کرمانشاه در توسعه تلفن همراه در سال ۹۶ در بین استان‌های کشور شده است.
وی ادامه داد: در بحث تأمین زیرساخت‌های مخابراتی برای مراسم اربعین بیش از ۸۰ سایت تکنولوژی و ۱۹ سایت جدید در مسیرهای منتهی به مرز خسروی نصب و راه‌اندازی شد که اگر این اقدامات انجام نمی‌شد موضوع زلزله یقیناً مشکلات عدیده‌ای را نه تنها برای مخابرات، بلکه برای خدمات‌رسانی دیگر دستگاه‌ها در بحث کمک به مردم زلزله‌زده استان را موجب می‌شد.
محجوب یادآور شد: در موضوع زلزله اقدامات پیشگیرانه در خصوص تأمین زیرساخت‌های فیبر نوری حدود ۲۰۰ سایت تلفن همراه اول و ایمن سازی و استحکام سازی حدود ۱۰۰ سایت و نیز تأمین و انتقال حدود ۸۷ دیزل ژنراتور سیار در ساعات اولیه وقوع زلزله و فراخوان نیروهای امدادی استان‌های معین ٬ هماهنگی برای حضور مدیرعامل‌٬ هیأت مدیره و معاونان شرکت مخابرات ایران در مناطق زلزله‌زده و کسب موافقت در راستای تخصیص منابع و تجهیزات جدید برای بازسازی شبکه مخابراتی شهرستان‌های سرپل‌ذهاب و ثلاث باباجانی و... از دیگر فعالیت‌های صورت گرفته است‌.
به گفته وی، تخصیص ۲ میلیارد تومان کمک نقدی شرکت مخابرات ایران در راستای مسؤولیت‌های اجتماعی برای کمک به همکاران آسیب‌دیده از زلزله و نیز بخشودگی کارکرد سیکل چهارم مشترکان تلفن ثابت شهرستان‌های زلزله‌زده از دیگر اقدامات در بحث زلزله‌زده است.
محجوب در خصوص مشکلات ناشی از قطع ارتباط تلفن همراه در بعضی از مسیرهای جاده‌ای و یا مناطقی از شهر، اضافه کرد: عوامل مختلفی در این قطعی مؤثر است که از جمله آن‌ها سرقت و تخریب تجهیزات مخابراتی از جمله باطری و... که موجب قطع ارتباط در حین قطع طولانی شبکه سراسری برق و شکاف‌های پوششی به‌صورت مقطعی و افت کیفیت می‌شود از طرفی بلند مرتبه‌سازی در شهر‌های بزرگ ضرورت بازطراحی و جابجایی و یا ایجاد سایت‌های جدید را دو چندان می‌کند که در این زمینه نیز بحث تملک نقاط جدید و ممانعت‌های مختلف از طرف مردم و یا بعضی از دستگاه‌ها‌ی دولتی نیز مانع از اجرای به‌موقع پروژه‌ها‌ی توسعه‌ای می‌شود با وجود این در سال ۹۶ اعتبار لازم برای احداث و جابجایی ۲۹ سایت جدید در مسیرهای جاده‌ای و شهری جذب و تا کنون ۱۶ سایت راه‌اندازی و مابقی در حال اجرا است.
مسؤول روابط عمومی مخابرات منطقه استان کرمانشاه با بیان اینکه کار طراحی مجدد شبکه شهر کرمانشاه انجام شده است، گفت: بیش از ۵۰ سایت جدید اضافه و یا تعدادی از سایت‌های قدیمی باید جابجا شوند که کیفیت تلفن همراه به مراتب ارتقا خواهد یافت که در این زمینه نیاز به همکاری تمام مردم و مسؤولان شهرستان داریم.
وی در پایان، اظهار داشت: موضوع خدمات ارائه شده توسط مخابرات منحصر به زلزله و یا هر موضوع مقطعی نیست که صرفاً با دیدن نواقصی هرچند کم اهمیت تمام زحمات این مجموعه نادیده گرفته شود‌.