صفحه اصلی / آرشیو مطالب روزنامه کسب و کار

مدیریت راه های کشور

محورهای هراز و کندوان امروز یک‌ طرفه می‌شود

مدیریت راههای کشور، از بارش باران در برخی جاده های شمالی به ویژه استانهای گلستان و مازندران و نیز یکطرفه شدن محور هراز و کندوان خبر داد .
مدیریت راه‌های کشور، از بارش باران در برخی جاده‌های شمالی به ویژه استان‌های گلستان و مازندران و نیز یکطرفه شدن محور هراز و کندوان خبر داد.
به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایرنا، بر اساس اطلاعات دوربین‌های نظارت تصویری و سامانه هوشمند تردد شمار بر‌خط‌، تردد انواع وسایل نقلیه در محور کندوان، از ساعت ۱۴ تا ۲۴ امروز (شنبه) و از کرج به سمت مرزن‌آباد و محور هراز، تردد وسایل نقلیه از ساعت ۱۵ تا ۲۴ از رودهن به سمت آمل ممنوع است.
بر اساس این اطلاعات، کل تردد ثبت‌شده در شبانه روز گذشته، نسبت به روز قبل ۹ درصد کاهش نشان می‌دهد؛ در این مدت، سهم وسایل نقلیه سنگین در ترافیک راه‌ها ۲ / ۱۱ درصد، اوج تردد بین ساعات ۱۸ تا ۱۹ و کمترین تردد بین ساعات چهار تا پنج صورت پذیرفت؛ هموطنان با آگاهی از این موضوع می‌توانند ساعات مناسب‌‌تری را برای سفر انتخاب کنند‌.
در حال حاضر، تردد در همه محورهای اصلی کشور به صورت روان است.
اکنون در برخی محورهای استان‌های آذربایجان شرقی، البرز، تهران، خراسان رضوی و شمالی، قم، لرستان، مازندران، همدان، مرکزی، کرمانشاه و گلستان بارش باران و در ارتفاعات استان‌های خراسان شمالی، مازندران و کرمانشاه مه گرفتگی را شاهد هستیم.
**پرتردد‌ترین جاده‌های کشور‌
آزادراه کرج - تهران، آزادراه تهران - کرج‌، آزادراه کرج - قزوین، آزاد راه قزوین - کرج، محور تهران - پاکدشت و پاکدشت - تهران، آزادراه تهران - قم‌‌‌، آزادراه قم - تهران‌‌، آزادراه زنجان - قزوین، محور تهران - شهریار و شهریار - تهران در ۲۴ ساعت گذشته بیشترین ترافیک را داشته‌اند‌.
**وضعیت جوی راه‌ها
اکنون در برخی محورهای استان‌های ایلام، اصفهان، زنجان، لرستان، همدان، کردستان، کرمانشاه، کرمان، کهگیلویه و بویراحمد و چهارمحال و بختیاری بارش باران را شاهد هستیم.
**محدودیت ترافیکی جاده‌های منتهی به شمال تا روز یکشنبه ۲۶ فروردین‌
در محور کندوان، تردد انواع وسایل نقلیه از ساعت ۱۴ تا ۲۴ امروز (شنبه)، از کرج به سمت مرزن‌آباد ممنوع است؛ تردد انواع وسایل نقلیه از ساعت ۱۷ تا ۲۴، از مرزن‌آباد به سمت کرج به‌صورت یک‌طرفه خواهد بود.
در محور هراز، تردد انواع وسایل نقلیه از ساعت ۱۵ تا ۲۴ امروز (شنبه)، از رودهن به سمت آمل ممنوع است و از ساعت ۱۷ تا ۲۴ همان روز، از آب اسک به سمت رودهن (محدوده مشاء‌‌) به‌صورت یک‌طرفه خواهد بود.
**تردد انواع تریلر‌، کامیون و کامیونت از محور کرج - چالوس و بالعکس کماکان ممنوع است.
در محور هراز، تردد تریلرها کماکان ممنوع است.
در محور فیروزکوه، تردد تریلرها به استثنای حاملان مواد سوختی و فاسد شدنی از ساعت ۱۲ تا ۲۴ امروز (شنبه) از تهران به قائم شهر و بالعکس، ممنوع اعلام شده است.
ممنوعیت تردد به دلیل مداخلات جوی و شرایط نامناسب فیزیکی راه‌
محور رامیان - اولنگ - شاهرود واقع در استان‌های گلستان و سمنان به دلیل نبود ایمنی کافی، فعلاً مسدود است.
محور فرعی شمشک - دیزین، واقع در استان‌های البرز و تهران، از ۱۷ تیر ۹۶ تا اطلاع بعدی به دلیل نبود ایمنی کافی مسدود است.
محور سی‌سخت - نورآباد (سمیرم)، واقع در استان‌های کهگیلویه و بویراحمد و اصفهان، از ۲۵ آذر ۹۶ تا اطلاع بعدی، به‌دلیل نبود ایمنی کافی مسدود است.
مسافران می‌توانند برای دریافت اطلاعات تفصیلی راه‌ها و خلاصه آخرین وضعیت جاده‌ها، عدد ۱۴۱ را به شماره ۱۰۰۰۱۴۱ پیامک کنند و یا با شماره‌های ۱۴۱ و ۸۸۹۲۵۲۵۲ تماس بگیرند.‌‌‌‌‌‌‌