صفحه اصلی / آرشیو مطالب روزنامه کسب و کار

عضو فراکسیون امید مجلس

اروپایی ها در مقابل آمریکا می ایستند

عضو فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی گفت: اروپایی ها در صورت خروج آمریکا از برجام، در مقابل واشنگتن می ایستند و از برجام خارج نمی شوند.
عضو فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی گفت: اروپایی‌ها در صورت خروج آمریکا از برجام، در مقابل واشنگتن می‌ایستند و از برجام خارج نمی‌شوند.
به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایرنا، علی بختیار روز شنبه اظهارکرد: جا به جایی های مدیریتی که در حوزه سیاست خارجی و امنیت ملی آمریکا توسط ترامپ انجام شد، گویای این است که ممکن است آمریکایی‌ها از برجام خارج شوند.
وی افزود: آمریکایی‌ها بار اولشان نیست که این اقدامات را انجام می‌دهند آنان چندین بار تا به حال نقض عهد کرده و بسیاری از تعهدات بین المللی را زیر پا گذاشته‌اند.
این عضو کمیسیون انرژی مجلس ادامه داد: برجام به عنوان یک قرارداد بین المللی است که مصوبه شورای امنیت را دارد و ماه‌ها وقت مسؤولان سیاسی کشورهای مختلف را گرفته است؛ نهایتاً به یک توافقی بین ایران و کشورها دست پیدا کردند، بنابراین کسی که نقض تعهد بین المللی می‌کند منزوی می‌شود.
بختیار خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی ایران، تاکنون به تمام تعهدات خود پایبند بوده است، ما نه تنها به این تعهد بلکه به همه تعهدات خود پایبند بوده‌ایم.
نماینده مردم گلپایگان در مجلس افزود: حتماً اروپایی‌ها مقابل خروج احتمالی آمریکا از برجام واکنش نشان می‌دهند و می‌ایستند.
این نماینده مجلس اضافه کرد: امروز انسجام خوبی بین مقامات دولت و مجلس وجود دارد و در صورت خروج آمریکا از برجام می‌توانیم با این اتحاد و همدلی، موضوع را مدیریت کنیم.
به گزارش ایرنا، ترامپ رئیس جمهوری آمریکا قرار است تصمیم خود درباره تمدید تعلیق تحریم‌ها و ادامه اجرای برجام را روز ۱۲ مه (۲۲ اردیبهشت) اعلام کند و اروپایی‌ها به تلاش‌های خود برای حفظ برجام ادامه می‌دهند.
دنیس رأس، مشاور پیشین هیلاری کلینتون و دستیار رئیس جمهوری سابق آمریکا اخیراً اظهار کرد: نگرانی‌های من درباره خروج آمریکا (از برجام) عمیق است، چنین کاری، بدون هیچ گونه تأثیر عملی، یک توهم درباره سرسخت بودن در برابر ایران ایجاد می‌کند. خروج از توافق (برجام) سبب انزوای آمریکا خواهد شد ولی ایرانی‌ها منزوی نخواهند شد.
علی اکبر صالحی، رئیس سازمان انرژی اتمی نیز در مورد احتمال خروج آمریکا از برجام گفت: دشمنان باید بدانند در شرایط برگشت‌پذیری برجام شرایط ویژه‌ای رقم خواهد خورد و زمانی که مسؤولان بلندپایه نظام اراده کنند، ضرب شست ویژه‌ای برای برهم زنندگان این توافق خواهیم داشت.