صفحه اصلی / آرشیو مطالب روزنامه کسب و کار

رئیس بسیج جامعه زنان

مادران در استفاده از کالای ایرانی پیشقدم باشند

رئیس سازمان بسیج جامعه زنان کشور گفت: همه ما باید برای مصرف کالای ایرانی به عنوان یک افتخار به خود ببالیم البته در این زمینه خانواده ها و مادران می توانند پیشقدم در استفاده از کالای ایرانی باشند.
به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایرنا، رئیس سازمان بسیج جامعه زنان کشور گفت: همه ما باید برای مصرف کالای ایرانی به عنوان یک افتخار به خود ببالیم البته در این زمینه خانواده‌ها و مادران می‌توانند پیشقدم در استفاده از کالای ایرانی باشند.
مینو اصلانی افزود: البته مصرف کالاهای ایرانی نیاز به فرهنگ سازی دارد و چون سبد کالایی خانواده دست مادران است، مادر باید به اینکه کالای ایرانی استفاده می‌کند به خود ببالد.
وی اظهار کرد: در تمام این فرایند چون مادر نقش محوری به ویژه در تربیت افراد خانواده دارد نقش پررنگی برای هدایت خانواده‌ها به استفاده از کالای ایرانی می‌تواند داشته باشد و حتی باید پیامدهای مثبت آن را به فرزندان بیاموزد.
اصلانی ادامه داد: این فرهنگ سازی در اولین قدم به عهده مادر، سپس رسانه‌ها و پس از آن تولیدکنندگان است و در صورتی که کیفیت کالا افزایش چشمگیری داشته باشد، خانواده‌ها با تمام قدرت از کالای ایرانی استفاده می‌کنند.
وی تصریح کرد: باید جو فرهنگی غنی از کالاهای ایرانی در کشور داشته باشیم تا اگر کسی کالای خارجی استفاده کرد در پستو یا به صورت مخفی از این کالاها استفاده کند.
رئیس سازمان بسیج جامعه زنان کشور اضافه کرد: نقش رسانه‌ها نیز در این موضوع بسیار تأثیرگذار است و یکی از بحث‌های خیلی مهم رهبر معظم انقلاب اسلامی که چند سال با درایت آن را دنبال می‌کنند، همین موضوع استفاده از تولیدات داخلی است.
وی با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب، در واقع مهندسی اقتصادی کشور را به عهده دارند، اظهارکرد: شکوفایی اقتصادی کشور، از بین رفتن مشکلات این حوزه و تاکید بر تولید داخلی یک مهندسی کامل از اقتصاد اسلامی است و هر ساله بخشی از آن را رهبر انقلاب مطرح می‌کنند تا ما به جایگاه اصلی شایسته جمهوری اسلامی و به تراز جامع و کامل مدنظر نظام برسیم.
اصلانی اضافه کرد: در راستای این بحث، برای امسال معظم له استفاده از کالای ایرانی را تاکید و نقش مردم را در این زمینه پررنگ ترسیم کرده‌اند چون توجه به کالای داخلی از چند وجه حائز اهمیت است و منجر به افزایش اعتماد به نفس، تقویت هویت ملی، تقویت سرمایه‌های اجتماعی، شکوفایی اقتصادی و بالندگی کشور می‌شود.
وی خاطرنشان کرد: با خرید کالای ایرانی صاحب نام می شویم و حتی امکان صادرات کالاها به وجود می‌آید و با این راهبرد، حتی بیکاری جوانان به محاق می‌رود.
اصلانی در عین حال تصریح کرد: البته موضوع مهمتری که وجود دارد، بحث نفوذ فرهنگی است چون بسیاری از کالاهایی که از کشورهای دیگر وارد می‌شود پیوست فرهنگی ندارد و روی سبک زندگی ما تأثیر منفی دارد که نمونه‌های آن را می‌توان از مدل پوشش لباس تا سایر کالاها که فرهنگ ملی و دینی ما را تحت الشعاع قرار می‌دهد، ببینیم.
اصلانی ادامه داد: باید به خود ببالیم که کالاهای ایرانی را مصرف می‌کنیم و رسانه‌ها باید به حدی خوب کار کنند که هرکسی که کالای ایرانی استفاده نکند، مورد انتقاد قرار گیرد.
رهبر معظم انقلاب اسلامی در پیامی به مناسبت آغاز سال ۱۳۹۷، سال جدید را سال حمایت از کالای ایرانی نامگذاری کردند، در این پیام فرمودند: امیدوارم خدای متعال کمک کند، هم به مسئولان، هم به مردم که بتوانند وظایف خودشان را به بهترین وجهی انجام بدهند و امسال این شعار را که شعار «حمایت از کالای ایرانی» است به معنای واقعی کلمه به تحقق برسانند.