گروه خودروسازی فولکس واگن علی رغم رسوایی خودروهای دیزلی تولیدی خود، توانست رکورد فروش سه ماهه نخست سال ۲۰۱۸ را بشکند.
گروه خودروسازی فولکس واگن علی رغم رسوایی خودروهای دیزلی تولیدی خود، توانست رکورد فروش سه ماهه نخست سال ۲۰۱۸ را بشکند.
به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از وب سایت موتور ۱، در سال ۲۰۱۵ میلادی رسوایی پرونده خودروهای آلاینده فولکس واگن آلمان برای نخستین بار در ایالات متحده آمریکا افشا شد؛ چرا که پس از آزمایشهای صورت گرفته مشخص شد نرم افزار مدیریت میزان آلایندگی موتور خودروهای دیزلی این شرکت در آمریکا دستکاری شده است.
فولکس واگن پس از اعتراف به تقلب، به پرداخت ۴.۳ میلیارد دلار جریمه محکوم شد و هنوز هم با مشکلات حقوقی در آلمان، آمریکا و سراسر جهان مواجه است. این شرکت ۲۲ میلیارد یورو را برای پرداخت خسارات حاصل اختصاص داده و همچنان هم به ایجاد آلودگی در محیط زیست در جهان متهم است.
اما جالب است با این حال، گویا هیچ چیز حتی رسوایی خودروهای دیزلی هم نمیتواند جلوی محبوبیت و میزان فروش بالای خودروهای تولیدی فولکس واگن را بگیرد.
بر اساس گزارشهای منتشر شده، میزان فروش خودروهای تولیدی فولکس واگن در سه ماهه نخست سال جاری ۲۰۱۸ میلادی به ۱.۵۳ میلیون دستگاه رسیده است که این خود افزایش بی سابقهای را در تاریخچه فروش این شرکت آلمانی رقم میزند.
البته فولکس واگن رکورد دیگری را در مقیاس کوچکتر، در ماه مارس سال جاری هم زد و آن به فروش رساندن ۷۰۰ هزار و ۵۸۴ دستگاه خودرو بود که در مقایسه با مدت مشابه خود در سال گذشته ۲۰۱۷، شاهد یک رشد ۴.۹ درصدی بوده است.
نکته جالبتر این است که بیشتر این آمار چشمگیر فروش، حاصل آغاز جنگ تجاری میان دو کشور ایالات متحده آمریکا و چین بوده است؛ وگرنه کمتر کسی تصور میکرد یک شرکت ژس از به بار آوردن یک رسوایی بزرگ حقوقی و زیست محیطی، بتواند باری دیگر به موفقیت و رکوردزنی در فروش دست یابد.
چین به عنوان بزرگترین بازار خریدار خودروهای فولکس واگن شناخته میشود که ۸.۶ درصد نسبت به قبل بیشتر از آن استقبال شده است که در کل، عرضه خودروهای تولیدی این شرکت آلمانی بزرگ را بالا برده است.
این درحالیست که فولکس واگن در آلمان، با ۰.۸ درصد کاهش فروش مواجه شده است که این نشان میدهد احتمالاً آلمانیها از خیانت در امانت این شرکت و همچنین رسوایی زیست محیطی و حقوقی فولکس واگن دلخورند و سعی کردهاند از خودروهای آن خریداری نکنند. البته دلیل دیگر آن نیز میتواند رشد قابل توجه فروش خودروهای برقی و الکتریکی و جایگزین نمودن آنها با وسایل نقلیه بنزینی و دیزلی باشد.
فولکس واگن که برندهای بزرگ و زیرمجموعههای لوکس سازی همچون سئات، اشکودا، لامبورگینی، بنتلی، پورشه و بوگاتی را در اختیار دارد، در حال حاضر تصمیم گرفته است برای افزایش سود عملیات یخود و همچنی محبوبیت خود در میان مردم و کشورهای مختلف، به چمع چند تولیدکننده برتر خودروهای برقی و الکتریکی لوکس جهان بپیوندد.
به نظر میرسد تغییر استراتژی و سیاست گذاریهای این شرکت میتواند کمک بزرگی به افزایش قابل ملاحظه در میزان فروش و سود فولکس واگن کند.