صفحه اصلی / آرشیو مطالب روزنامه کسب و کار

رییس دانشگاه علوم پزشکی گیلان:

97 سال اجتماعی شدن مقوله سلامت است

گیلان- رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان سال ۹۷ را سال اجتماعی شدن مقوله سلامت عنوان کرد و گفت: در واقع آخرین رده برنامه راهبردی حوزه سلامت، کارکنان نیستند، بلکه مردم به عنوان یک حلقه اصلی، به زنجیره سلامت در سال ۹۷ اضافه می‌شوند.
گیلان- رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان سال ۹۷ را سال اجتماعی شدن مقوله سلامت عنوان کرد و گفت: در واقع آخرین رده برنامه راهبردی حوزه سلامت، کارکنان نیستند، بلکه مردم به عنوان یک حلقه اصلی، به زنجیره سلامت در سال ۹۷ اضافه می‌شوند.
به گزارش کسب و کار نیوز، دکتر شاهرخ یوسف‌زاده چابک در جلسه شورای راهبردی دانشگاه علوم پزشکی گیلان با بیان اینکه پایه‌های اصلی برنامه راهبردی در سال ۹۶ با شکل‌گیری برنامه راهبردی معاونت‌ها شکل گرفت، اظهار کرد: در سال ۹۷ با انتشار برنامه در سطح مدیریت‌ها، استقرار برنامه نهادینه خواهد شد.
وی تصریح کرد: در این راستا برای به روز شدن برنامه راهبردی ناگزیر به بازنگری هستیم تا اهداف ترسیم شده با تغییرات محلی، استانی، کشوری و بین المللی سازگار شود.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به اینکه امروز نقش ارزشمند برنامه راهبردی بر کسی پوشیده نیست، افزود: داشتن برنامه راهبردی می‌تواند دانشگاه و حوزه سلامت را بر اساس اهداف از پیش تعیین شده سوق دهد.
وی سال ۹۷ را سال اجتماعی شدن مقوله سلامت عنوان کرد و یاد آور شد: در واقع آخرین رده برنامه راهبردی حوزه سلامت، کارکنان نیستند، بلکه مردم به عنوان یک حلقه اصلی، به زنجیره سلامت در سال ۹۷ اضافه می‌شوند. زیرا بدون حضور و آگاهی مردم نمی‌توان سلامت آنها را مدیریت کرد و این کمک در همه حوزه‌های اجتماعی ضروری به نظر می‌رسد.
یوسف‌زاده چابک با تاکید بر اینکه، مردم باید با خود مراقبتی، سطح سواد سلامت خود و سلامت جامعه را تعیین می‌کنند، تصریح کرد: در این خصوص اولین مجمع سلامت استان، ۳۰ فروردین ماه شکل خواهد گرفت. در این زمینه با شکل گیری کانون‌ها و کارگروه‌های سلامت در محلات، استقرار مجمع سلامت در استان تضمین خواهد شد.
وی ادامه داد: در این مسیر ستاد اجرایی این طرح در دانشگاه شکل گرفته تا شاهد پوشش همگانی سلامت در شهرها باشیم و با استقرار این حلقه گمشده، امید داریم شاهد شکل گیری پزشک خانواده شهری و ارتقای همه جانبه سلامت مردم در جامعه باشیم.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با بیان اینکه امیدواریم در سومین سال شکل گیری برنامه راهبردی، شاهد ثمرات حائز اهمیت این برنامه در استان باشیم، افزود: در دسترس بودن سلامت به ویژه در حوزه پیشگیری می‌تواند منجر به جلوگیری از بروز بیماری‌ها به ویژه بیماری‌های غیرواگیر شود. در این زمینه با توجه به اینکه ۷۰ درصد جامعه ما شهری است اجرای طرح اجتماعی شدن مقوله سلامت بسیار حائز اهمیت است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان، خاطرنشان کرد: برنامه‌های راهبردی دو بخش عمده دارد، یک بخش سنجه‌ها و یک بخش اقدامات استراتژیک است که استمرار در برگزاری جلسات راهبردی، در نتایج هر دو بخش بسیار مؤثر خواهد بود.همچنین، از انجام مداخلات مؤثر جهت بهبود روند فعالیت‌ها نباید غافل بود.
وی افزود: استقرار برنامه‌های دانشگاه و افزایش رضایتمندی ذی نفعان نیازمند همراهی همه کارکنان است.