صفحه اصلی / آرشیو مطالب روزنامه کسب و کار

جشنواره جهانی فیلم فجر

نشست رسانه ای جشنواره جهانی فیلم فجر آغاز شد

نشست رسانه ای سی و ششمین جشنواره جهانی فیلم فجر با حضور رضا میرکریمی دبیر جشنواره آغاز شد.
نشست رسانه‌ای سی و ششمین جشنواره جهانی فیلم فجر با حضور رضا میرکریمی دبیر جشنواره آغاز شد.
به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از سینما پرس، صبح امروز چهارشنبه ۲۲ فروردین ماه نشست خبری سی و ششمین جشنواره جهانی فیلم فجر با حضور رضا میرکریمی بعد از تلاوت کلام الله مجید و پخش سرود جمهوری اسلامی ایران در پردیس سینمایی چهارسو برگزار شد.
نشست با نمایش و رونمایی از پوسترهای بخش‌های مختلف از جمله جام جهان نما، بازسازی کلاسیک‌ها، دارالفنون، جشنواره جشنواره‌ها، سینمای ایتالیا، مروری بر سینمای گرجستان، بازار، زیتون‌های زخمی و... آغاز شد.
در ابتدای نشست رضا میرکریمی دبیر این دوره از جشنواره جهانی فیلم فجر گفت: این جشنواره چهارمین دوره استقلال از جشنواره ملی را پشت سر می‌گذارد که برای این کار تحقیقات بسیاری شد که یکی از آن کاهش هزینه بود. از ۲ سال پیش مسئولیت این کار را با اتکای یک گروه خوب و حرفه‌ای در سینمای بین الملل برعهده گرفتم تا هم تراز سینمای ایران جشنواره‌ای داشته باشیم که همان اندازه جهانی باشد.
وی ادامه داد: ما مرزی برای جشنواره قائل نیستیم و دوست داریم با همه ارتباط داشته باشیم اما کشورهای منطقه هم مذهب و هم فرهنگ جزو اولویت‌های ما به شمار می‌رود و ما در کنار آن به دنبال دوست یابی هستیم.
وی بیان کرد: ما خیلی عجله‌ای برای تغییرات نداریم هر چند به فکر از بین بردن کمبودها هستیم همچنین کمترین تغییر مدیریت را در این جشنواره داشتیم و تجربه‌های بسیاری در این زمینه کسب کردیم. خوشبختانه امسال مهمانان زیاد و فیلم‌های بسیاری داریم. ایجاد چارت سازمانی و نظم برگزاری جشنواره برای ما از اهمیت بسیاری برخوردار بود و بر عکس نقدهایی که به ما می‌شد سال گذشته نماینده فیاپف با حضور در جشنواره و بررسی آن بیان کرد که جشنواره جهانی فجر می‌تواند جزو جشنواره‌های الف جهان باشد به شرط اینکه برگزاری آن ادامه داشته باشد که همین مساله سبب شده است تا در این دوره نیز نماینده فیاپف حضور داشته باشد.
دبیر سی و ششمین جشنواره جهانی فیلم فجر به تجهیز بخش کتابخانه ویدویی جشنواره اشاره کرد و گفت: در این بخش ما به فیلم‌های کوتاه و مستند و انیمیشن توجه ویژه داریم. در حال حاضر حجم بالایی از استقبال برای دیدن فیلم‌های خارجی وجود دارد که همین مساله سبب شده است به فکر یک کار بزرگ باشیم که می‌تواند ساخت یک کاخ مناسب برای جشنواره باشد. بخش بازار نیز شکل منظمی به خود گرفته است، سال گذشته از بازار استقبال خوبی صورت گرفت و امسال نیز چنین استقبالی ادامه دارد و هر فیلم برعکس سال گذشته ۲ بار نمایش خواهد داشت. همچنین تلاش کردیم در این دوره شبکه‌های مهم خارجی برنامه زنده داشته باشند.
میرکریمی به حضور نیروهای داوطلب از بین دانشجویان از رشته‌های مختلف و کمک در بخش تشریفات اشاره کرد و گفت: من به تک تک این افراد افتخار می‌کنم و سطح رضایت از کار آنها بسیار بالاست. آنها مهمانان خارجی را از فرودگاه تا همه برنامه‌های جشنواره همراهی می‌کنند. اینها نشان از مشارکت بالای مردمی است و نشان می‌دهد که مردم جشنواره را مال خودشان می‌دانند.
وی اعلام کرد: امسال برای ثبت نام در جشنواره اعلام کردیم کسی که می‌خواهد فیلمش را برای جشنواره ما بفرستد باید رقمی را بپردازد. این الگوی جشنواره‌های بزرگ دنیا است و با همین الگو بیش از ۱۶۰۰ فیلم شرکت کردند و برای فیلم شأن ۲۰ دلار پرداخت کردند. این نشان می‌دهد که متقاضی واقعاً علاقه مند شرکت در جشنواره است و حاضر است هزینه آن را بدهد.
میرکریمی خبر داد: امسال ۳۰۰ مهمان از ۷۸ کشور به ایران می آیند که ۵۵ نفر از این جمعیت مرتبط با دارالفنون هستند یعنی مهمانان خارجی این بخش هستند زیرا همانطور که می‌دانید دارالفنون ۱۱۰ دانشجو از ایران و جهان دارد. همچنین امسال از همه استان‌های کشور و از حدود ۳۰ کشور مهمان داریم که ورک شاپ‌های خوبی برای آنها در نظر گرفته‌ایم.