صفحه اصلی / آرشیو مطالب روزنامه کسب و کار

نماینده اتاق اصناف ایران در اردبیل:

کالای داخلی، شناسنامه ایرانی است

نماینده اتاق اصناف ایران در اردبیل با بیان اینکه کالای تولید داخلی باید قابل رقابت باشد، گفت: کیفیت حرف اول را در تولید می زند و باید تلاش کنیم کالایی که تولید می شود، کیفیت بالایی داشته باشد.
نماینده اتاق اصناف ایران در اردبیل با بیان اینکه کالای تولید داخلی باید قابل رقابت باشد، گفت: کیفیت حرف اول را در تولید می‌زند و باید تلاش کنیم کالایی که تولید می‌شود، کیفیت بالایی داشته باشد.
به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از اتاق اصناف ایران، مسعود ناصری راد اعلام کرد: کالای ایرانی، شناسنامه ایرانی است، به همین علت باید به نامی که بر روی این کالاها حک می‌شود، احترام گذاشت؛ امیدواریم این احترام همراه با استقبال از مصرف کالای باکیفیت ایرانی همراه باشد و مردم در تحقق این امر یکی از ارکان اصلی به‌شمار می‌روند. وی تصریح کرد: حمایت از تولید داخلی منجر به فراهم شدن فضای مناسب کسب و کار و ایجاد امنیت برای سرمایه گذاران می‌شود ضمن اینکه فراهم آوردن فضای رقابتی در کسب و کار با حضور دستگاه‌های دولتی و خصوصی از نکات مهمی است که باید مورد توجه قرار گیرد. نماینده اتاق اصناف ایران در اردبیل گفت: بخشی از سیاست‌های کلی تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی هم شامل بالا بردن قدرت رقابت و افزایش بهره وری عوامل تولید با اصلاح و بازسازی ساختار تولید ملی، کاهش هزینه‌ها و بهبود کیفیت تولید، انواع تدابیر تشویقی و بهینه سازی تعامل عوامل تولید است. ناصری راد اظهار کرد: همچنین هدایت و تقویت تحقیق و توسعه و نوآوری‌ها و زیربناهای آنها و بهره گیری از آنها، با هدف ارتقا کیفی و افزایش کمّی تولید ملّی، بالا بردن درجه ساخت داخل تا محصول نهایی، حمایت از تجاری سازی فناوری محصول و بهره گیری از جذب و انتقال دانش فنی و فناوری های روز و ایجاد نظام ملّی نوآوری مدنظر است. وی افزود: قوانین و مقررات دست و پاگیر دولتی از جمله موانع مهم دیگر در سر راه تولید است و با توجه به رکودی که در چند سال اخیر بر اقتصاد ایران حاکم بوده، انتظار می‌رود در شرایط پسا تحریم، چرخه منابع دولت، بانک مرکزی و نظام بانکی، به سمت تولید باشد و رویکرد منابع نیز سرمایه‌گذاری و جلوگیری از افزایش واردات باشد .http://otaghasnafeiran.ir/asnafnews/1397/32239/