صفحه اصلی / آرشیو مطالب روزنامه کسب و کار

دو خبر از نمایشگاه کتاب تهران

دستورالعمل پرداخت بن خرید در نمایشگاه کتاب تهران اعلام شد

سخنگوی سی و یکمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران از ابلاغ دستورالعمل یارانه بن خرید کتاب و میزان اختصاص یافته برای گروه های مختلف از جمله دانشجویان و طلاب در این نمایشگاه خبر داد.
سخنگوی سی و یکمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران از ابلاغ دستورالعمل یارانه بن خرید کتاب و میزان اختصاص یافته برای گروه‌های مختلف از جمله دانشجویان و طلاب در این نمایشگاه خبر داد.
به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایرنا از سی و یکمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، همایون امیرزاده درباره نحوه مشارکت دانشجویان و طلاب، نهادها و مؤسسات برای دریافت بن کتاب در این دوره از نمایشگاه اظهار کرد: بن خرید کتاب در راستای تحقق سیاست‌های حمایتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و برای کمک به جامعه علمی کشور و همچنین ترویج کتاب و کتابخوانی در جامعه هر سال در ایام نمایشگاه کتاب تهران در دسترس مخاطبان قرار می‌گیرد.
وی افزود: برای دانشجویان و طلاب در این دوره از نمایشگاه، مبلغ یک میلیون ریال بن خرید کتاب در نظر گرفته شده که از این میزان ۶۰ درصد آن از سوی دانشجو و ۴۰ درصد آن توسط معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی پرداخت خواهد شد.
امیرزاده اضافه کرد: برای اساتید و اعضای هیأت علمی دانشگاه‌ها و حوزه‌‌‌ها نیز مبلغ دو میلیون و پانصد هزار ریال بن خرید کتاب در نظر گرفته شده که ۳۰ درصد آن توسط معاونت امور فرهنگی و ۷۰ درصد آن توسط اساتید تأمین خواهد شد.
سخنگوی سی و یکمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران ادامه داد: بن خرید کتاب هر یک از اهالی قلم، دو میلیون و پانصد هزار ریال است که با مشارکت ۱۰۰ درصدی معاونت امور فرهنگی به اهالی قلم پرداخت خواهد شد.
وی درباره میزان حمایت مشارکتی از مراکز علمی، فرهنگی و پژوهشی نیز گفت: معاونت امور فرهنگی تا سقف یک میلیارد ریال از دانشگاه‌ها، حوزه‌های علمیه و مراکز علمی و پژوهشی و کتابخانه‌ها حمایت خواهد کرد و میزان مشارکت معاونت امور فرهنگی با توجه به آورده مراکز علمی حداکثر ۲۵ درصد خواهد خواهد بود.
به گفته وی، نخبگان و اصحاب فرهنگی که به تأیید اداره کل فرهنگ و ارشاد استان‌ها و خانه کتاب رسیده باشند، می‌تواند بن کتاب ۱۰ میلیون ریالی دریافت کنند و میزان مشارکت معاونت فرهنگی در این بخش با توجه به آورده فرد، ۲۰ درصد خواهد بود.
امیرزاده ادامه داد: معاونت امور فرهنگی در این دوره از نمایشگاه تا سقف ۲۰۰ میلیون ریال از مراکز علمی فرهنگی، کانون‌های فرهنگی و مؤسسات قرآنی حمایت خواهد کرد که میزان مشارکت معاونت امور فرهنگی نسبت به مبلغ آورده شده ۱۰ درصد خواهد بود.
وی اضافه کرد: مراکز دیگر همچون سازمان‌ها، وزارتخانه‌ها، شرکت‌ها و مؤسسات خصوصی نیز تا سقف ۵۰۰ میلیون ریال حمایت می‌شوند که سهم معاونت امور فرهنگی با توجه به مبلغ آورده، پنج درصد خواهد بود.
سی و یکمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران از ۱۲ تا ۲۲ اردیبهشت ماه ۹۷ در محل مصلای امام خمینی (ره) برگزار خواهد شد.
**برگزاری آزمون برای جذب نیرو در کمیته اطلاع‌رسانی نمایشگاه
مدیر کمیته اطلاع رسانی سی و یکمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران نیز از برگزاری همایش اطلاع‌رسانی خبر داد و گفت: بیش از ۲۰۰ نفر از متقاضیان فعالیت در کمیته اطلاع‌رسانی روز چهارشنبه (۲۲ فروردین ماه) گرد هم می‌آیند تا در همایش اطلاع‌رسانی شرکت کنند.
علی اکبر تورانیان افزود: در این همایش کارگاهی با موضوع «نشرشناسی» برگزار و سخنانی درباره تجربیات سال‌های گذشته و نحوه اطلاع‌رسانی به بازدیدکنندگان از نمایشگاه ارائه می‌شود.
وی ادامه داد: در این همایش نقشه نمایشگاه و محل قرارگیری باجه‌های اطلاع‌رسانی تبیین خواهد شد، در پایان نیز از متقاضیان آزمون کتبی گرفته و نفراتی که موفق به قبولی در این آزمون شوند، برای حضور در نمایشگاه انتخاب خواهند شد.
مدیر کمیته اطلاع‌رسانی از طراحی اپلیکیشن اطلاع رسانی برای این رویداد فرهنگی خبر داد و گفت: مراحل پایانی طراحی این اپلیکیشن در حال انجام است و با نصب آن اطلاعات ناشران در اختیار کاربران قرار خواهد گرفت.