صفحه اصلی / آرشیو مطالب روزنامه کسب و کار

مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران گفت

85 شرکت صاحب‌نشان، فرآورده‌های نفتی کشور را توزیع می‌کنند

مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران گفت: با هدف کاهش مشکلات مربوط به جایگاه‌داران و عملیات سوخت رسانی، امسال 85 شرکت زنجیره ای توزیع سوخت کار پخش فرآورده‌های نفتی در کشور را برعهده می‌گیرند.
به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از شانا, سید محمدرضا موسوی خواه روز سه‌شنبه (۲۱ فروردین‌ماه) در دیدار با عبدالمحمد زاهدی، استاندار قزوین اظهار کرد: با اجرای طرح ایجاد شرکت‌های زنجیره‌ای توزیع سوخت (شرکت‌های صاحب‌نشان) سود حاصل از فروش روزانه به‌طور مستقیم به جیب جایگاه‌داران واریز می‌شود و از وابستگی به دولت نجات می‌یابند.
وی افزود: طرح ایجاد شرکت‌های زنجیره‌ای توزیع سوخت مشکلات جایگاه داران و سوخت رسانی فرآورده‌های نفتی کشور را تا حد زیادی کاهش می‌دهد.
مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی گفت: هم‌اکنون ۶۲ درصد ناوگان نفتکش‌های حامل سوخت کشور مازاد هستند و به همین دلیل از سال ۹۴ اطلاعیه نپذیرفتن نفتکش‌های جدید را صادر کرده‌ایم.
موسوی خواه ادامه داد: امروزه نفتکش‌های حامل سوخت کشور هر پنج روز یک بار برای جابه‌جایی بار حرکت می‌کنند که این موضوع به هیچ وجه برای آنها به صرفه نیست.
وی گفت: سه هزار و ۶۰۰ جایگاه در سطح کشور وجود دارد که به صورت سنتی مشغول ارائه خدمات به مردم هستند و ماهانه یک هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال کارمزد جایگاه‌هاست.
مدیرعامل شرکت پخش فرآورده‌های نفتی با بیان این‌که با دریافت بودجه از دولت کارمزد جایگاه‌ها را پرداخت می‌کنیم، افزود: با توجه به مشکلات نقدینگی بیش از ۲ ماه تأخیر در حقوق جایگاه داران ایجاد شده و این مشکل را باید اتخاذ تدابیر لازم مدیریت کرد.
موسوی‌خواه افزود: مقابله با مفاسد را در دستور کار قرار دادیم و در نتیجه همه تخلفات اداری در سامانه فروش صفر شده است.
استاندار قزوین نیز در این دیدار گفت: باید اطلاع‌رسانی بیشتری در زمینه طرح‌های جدید برای اصلاح ساختار سوخت رسانی در کشور صورت گیرد.
زاهدی ادامه داد: آنچنان که امروزه در حمل مسافر با ناوگان اتوبوسرانی هیچ مشکلی در سطح کشور وجود ندارد باید برای حمل سوخت نیز توسط شرکت‌های صاحب نشان در کشور اقدام شود و در این زمینه مشکلی نداشته باشیم.
وی افزود: موضوع تأمین و پخش سوخت در برخی مقاطعی سال مانند تعطیلات و فصل سرما به اولویت و نیاز نخست کشور تبدیل می‌شود و باید برای حل مشکلات این بخش با توجه به حساسیت‌های خاص آن اقدام شود.