صفحه اصلی / آرشیو مطالب روزنامه کسب و کار

مدیرعامل شرکت نفت و گاز پارس اعلام کرد

توتال برای فاز 11 پارس جنوبی 700 میلیون یورو مناقصه برگزار کرد

مدیرعامل شرکت نفت و گاز پارس اعلام کرد ارزش مجموع مناقصه‌های فرعی طرح توسعه فاز 11 پارس جنوبی از سوی شرکت فرانسوی توتال 700 میلیون یورو بوده که نتایج آن در حال جمع بندی است.
مدیرعامل شرکت نفت و گاز پارس اعلام کرد ارزش مجموع مناقصه‌های فرعی طرح توسعه فاز ۱۱ پارس جنوبی از سوی شرکت فرانسوی توتال ۷۰۰ میلیون یورو بوده که نتایج آن در حال جمع بندی است.
به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از وزارت نفت، محمد مشکین‌فام یادآوری کرد: نتایج برخی مناقصه‌های فرعی فاز ۱۱ پارس جنوبی به کارفرما (شرکت نفت و گاز پارس) اعلام شده است.
مشکین‌فام اضافه کرد: بیشتر برندگان مناقصه‎های فرعی این طرح، شرکت‌های ایرانی به شمار می روند که به‌زودی نتایج آن اعلام می‌شود.
وی افزود: پس از اعلام نهایی نام برندگان، امضای قرارداد با شرکت‌ها آغاز می‌شود.
حفاری، جکت (پایه)، تاپ‌ساید (عرشه)، خط لوله دریایی، سکو و نصب آن از بخش‌هایی به شمار می رود که توتال برای آن مناقصه برگزار کرده است.
به گزارش ایرنا، دوازدهم تیرماه پارسال نخستین قرارداد جدید نفتی در پساتحریم بین شرکت ملی نفت و کنسرسیوم بین المللی به رهبری شرکت نفتی توتال فرانسه برای توسعه فاز ۱۱ پارس جنوبی امضا شد.
ارزش قرارداد توسعه فاز ۱۱ پارس جنوبی چهار میلیارد و ٨٠٠ میلیون دلار است که با به ثمر رسیدن آن، روزانه ۵۶ میلیون مترمکعب (معادل ۲ میلیارد فوت مکعب) به ظرفیت برداشت ایران از میدان گازی پارس جنوبی مشترک با قطر افزوده می‌شود.
این قرارداد، نخستین قرارداد در قالب مدل جدید قراردادهای نفتی است که پس از لغو تحریم ها امضا شد.
بر اساس این قرارداد، یک کنسرسیوم بین المللی به رهبری توتال فرانسه ایجاد شده است که شاخه بین المللی شرکت ملی نفت چین و پتروپارس ایران اعضای دیگر آن را تشکیل می دهند.
سهم توتال به عنوان رهبر این کنسرسیوم در این قرارداد ۵۰.۱ درصد است. شاخه بین المللی شرکت ملی نفت چین و پتروپارس ایران نیز به ترتیب ۳۰ و ۱۹.۹ درصد سهم دارند.