صفحه اصلی / آرشیو مطالب روزنامه کسب و کار

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی ایران گفت

انعقاد تفاهم‌نامه همکاری دریایی و بندری با قطر

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی ایران گفت: کشور قطر با توجه به ظرفیت و زمینه های مناسب در حوزه های بندری و دریایی می تواند همکاری های خوبی با ایران داشته باشد و امیدواریم سفر هیات عالیرتبه قطر به ایران منجر به انعقاد تفاهم‌نامه همکاری دریایی و بندری شود.
مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی ایران گفت: کشور قطر با توجه به ظرفیت و زمینه‌های مناسب در حوزه‌های بندری و دریایی می‌تواند همکاری‌های خوبی با ایران داشته باشد و امیدواریم سفر هیأت عالیرتبه قطر به ایران منجر به انعقاد تفاهم‌نامه همکاری دریایی و بندری شود.
به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از فرینا، محمد راستاد در نشست مشترک رؤسای سازمان بنادر و دریانوردی ایران و قطر، افزود: سال گذشته، سازمان بنادر و دریانوردی جلسه‌ای با وزیر حمل و نقل و ارتباطات قطر داشت. یکی از نکاتی که در آن جلسه مطرح شد این بود که طی مدت ۲ ماه بتوانیم زمینه‌های همکاری بندری و دریایی دو کشور را مشخص کنیم. بدین جهت در سفری که دی ماه سال ۹۶ به قطر داشتیم پیش نویس مذکور را به رئیس سازمان بنادر قطر و وزیر ارتباطات و حمل و نقل قطر ارائه کردیم.
تهیه پیش نویس توافقنامه همکاری جست و جو نجات دریایی
رئیس سازمان بنادر و دریانوردی ادامه داد: در جهت توسعه همکاری با کشور قطر، پیش نویس توافقنامه همکاری جست و جو نجات دریایی و شناسایی مدارک شایستگی دریانوردان به مقامات دریایی قطر، ارائه شد. این تفاهم نامه‌ها در حال بررسی است و امیدواریم هر چه سریع‌تر نهایی شود.
بازدید مسولان عالیرتبه وزارت حمل و نقل و سازمان بنادر قطر از بنادر جنوبی کشور
راستاد با اشاره به برنامه سفر هیأت عالیرتبه قطری به ایران، گفت: مطابق با بازدیدی که از بندر حمد و بندر الرویس در کشور قطر داشتیم، مقرر شده است که این هیأت عالیرتبه قطری از بنادر بوشهر، امام خمینی (ره)، خرمشهر و بندرعباس بازدید کنند تا از این طریق با ظرفیت و پتانسیل‌های این بنادر از نزدیک آشنا شوند.
انعقاد تفاهم نامه همکاری بین ایران و قطر
وی افزود: کشور قطر ظرفیت و پتانسیل بسیار بالایی دارد و خوشبختانه زمینه‌های بسیار مطلوبی برای همکاری‌های دو جانبه بین ایران و کشور قطر در حوزه بندری و دریایی وجود دارد.
مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی گفت: طرفین برای همکاری‌های دو جانبه عزم و اراده جدی دارند. بدین جهت امیدواریم این سفر و انعقاد تفاهمنامه همکاری در زمینه فعالیت‌های بندری و دریایی بتواند به افزایش سهم حمل و نقل دریایی از ایران به مقصد قطر و همچنین ترانزیت کالا از مسیر کریدور شمال جنوب کمک کند.
گفتنی است؛ هیأت عالیرتبه از مدیران ارشد وزارت حمل و نقل و سازمان بنادر قطر متشکل از کاپیتان الخنجی؛ رئیس سازمان بنادر قطر، حسن الهیل؛ مشاور ارشد وزیر حمل ونقل و ارتباطات قطر، کاپیتان الیافعی؛ مدیر بندر حمد، خالد النعیمی؛ مدیر بندر الرویس و حمد الانصاری؛ مدیر بین الملل وزارت حمل و نقل روز دوشنبه ظهر وارد تهران شدند تا ضمن ملاقات با وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی ایران؛ از توانمندی‌های تجاری و گردشگری بنادر کشور بازدید کنند.