صفحه اصلی / آرشیو مطالب روزنامه کسب و کار

سرپرست معاونت فرهنگی، اجتماعی و گردشگری منطقه آزاد چابهار گفت

تلاش برای تقسیم گردشگران در نقاط مختلف چابهار

سرپرست معاونت فرهنگی، اجتماعی و گردشگری منطقه آزاد چابهار گفت: نباید تمام جمعیت گردشگر را در منطقه آزاد تجمیع کنیم، هرچقدر در سطح شهر و فرارتر از منطقه آزاد جامعه گردشگر را بچرخانیم ماندگاری آنها بیشتر خواهد بود.
سرپرست معاونت فرهنگی، اجتماعی و گردشگری منطقه آزاد چابهار گفت: نباید تمام جمعیت گردشگر را در منطقه آزاد تجمیع کنیم، هرچقدر در سطح شهر و فرارتر از منطقه آزاد جامعه گردشگر را بچرخانیم ماندگاری آنها بیشتر خواهد بود.
به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از فارس، دادکریم بلوچ اظهار کرد: بیش از ۶۰ درصد هزینه‌های فرهنگی تفریحی، کارناوال‌ها و برنامه‌های موسیقی در تعطیلات نوروز به جوامع محلی پرداخت شد.
سرپرست معاونت فرهنگی، اجتماعی و گردشگری منطقه آزاد چابهار با اشاره به استقبال مردم از برنامه‌های فرهنگی تفریحی در منطقه آزاد چابهار، گفت: تعداد برنامه‌های هنری و موسیقی و امر به معروف امسال متفاوت و بیشتر بود.
این مسؤول با بیان اینکه اولویت امسال توجه به نقاط گردشگری سطح چابهار است، افزود: اعتقاد داریم اگر حوزه‌های اقتصادی و تجاری برنامه‌هایشان را اجتماعی و فرهنگی محور انجام دهند ماندگاری آن پروژه بیشتر است.
وی ادامه داد: هر پروژه توسعه‌ای بزرگ تجاری زمانی موفق است که به حوزه اجتماعی و فرهنگی آن هم توجه شود و با توجه به ذائقه مردم محلی باشد، تا ماندگاری و پایداری بیشتر را برای خود رقم بزند.
بلوچ گفت: نباید تمام جمعیت گردشگر را در منطقه آزاد تجمیع کنیم، هرچقدر در سطح شهر و فرارتر از منطقه آزاد جامعه گردشگر را بچرخانیم ماندگاری آنها بیشتر خواهد بود.
سرپرست معاونت فرهنگی، اجتماعی و گردشگری منطقه آزاد چابهار بیان کرد: جاذبه‌ها و ظرفیت‌های گردشگری چابهار بسیار گسترده و فراتر از منطقه آزاد است که اگر متعادل به آن توجه شود، قطعاً ماندگاری جمعیت در آن بیشتر است.
وی با بیان اینکه معتقد هستیم توجه بیشتر به روستاها و مناطق هدف گردشگری نیز از تمرکز بر روی منطقه آزاد چابهار می‌کاهد، گفت: سازمان منطقه آزاد به عنوان محرک، نباید اقتصاد گردشگری خود را به یک مکان اختصاص دهد، زیرا از آن طرف به حاشیه‌نشینی دامن زده می‌شود.
بلوچ اضافه کرد: زیرساخت‌های لازم را برای مردم روستا یا سایر مکان‌های گردشگری فراهم کند، آن نقاط را در قالب بروشور معرفی تا افراد در خود روستاها بتوانند گردشگران را جذب کنند و گردشگر به دلیل عدم اطلاع کافی از مسیر، صرفاً برای خوراک و تعذیه به شهر چابهار مراجعه نکنند.
وی گفت: تورهای گردشگری در بریس، گواتر و سایر نقاط راه‌اندازی و زمینه را برای معرفی بیشتر آنها فراهم کنیم تا از تمرکز بر روی منطقه آزاد زدوده شود.
سرپرست معاونت فرهنگی، اجتماعی و گردشگری منطقه آزاد چابهار با اشاره به اینکه در تعطیلات نوروز شاهد حضور گردشگران و مسافران از سایر نقاط کشور به چابهار بود، افزود: تنوع پلاک‌ها را امسال رصد کردیم به طوری که ۱۰ درصد شماره پلاک‌ها مربوط به تهران بود.
وی با بیان اینکه قبول داریم که هزینه سفر به چابهار زیاد است، گفت: در تلاش هستیم در سال‌جاری هزینه‌های سفر به چابهار کاهش یابد.