صفحه اصلی / آرشیو مطالب روزنامه کسب و کار

خادم: پایداری خانواده کشتی جسارت «نه» گفتن را از من می‌گیرد

«رسول خادم» رییس فدراسیون کشتی اعلام کرد: پایداری و اصرار خانواده کشتی بر ادامه فعالیت، جسارت «نه» گفتن را از من می‌گیرد اما نگرانی‌های این ورزش ملی همچنان به قوت خود باقی است.
«رسول خادم» رئیس فدراسیون کشتی اعلام کرد: پایداری و اصرار خانواده کشتی بر ادامه فعالیت، جسارت «نه» گفتن را از من می‌گیرد اما نگرانی‌های این ورزش ملی همچنان به قوت خود باقی است.
به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایرنا، خادم که شب گذشته آمادگی خود را برای بازگشت به فدراسیون اعلام کرده بود، امروز (سه شنبه) با انتشار بیانیه‌ای دلایل این تصمیم را بیان کرد.
در این بیانیه که متن آن در سایت فدراسیون کشتی منتشر شده، آمده است: روز گذشته اعضای مجمع برای بار دوم استعفای مرا نپذیرفتند و از این همه محبت و اعتماد رییسان هیأت‌ها، نمایندگان سایر سازمان‌ها، نهادها و اعضای مجمع، همچنین مردم عزیز و علاقمندان به کشتی کشور، صمیمانه سپاسگزارم.
وی تصریح کرد: پایداری و اصرار نمایندگان خانواده بزرگ کشتی کشور بر ادامه فعالیت اینجانب، جسارت «نه» گفتن را از من می‌گیرد، اما دغدغه‌ها و نگرانی‌ها به قوت خود همچنان باقی بوده و هیچ چیز تغییر نکرده است.
خادم در ادامه این بیانیه آورده است: هنوز هیچ اقدام عملی از سوی دستگاه دیپلماسی کشور، برای مذاکره با کمیته بین المللی المپیک، برای کمک به کاهش جرایم و محرومیت‌های سنگین جدیدی که در صورت مبارزه نکردن با نمایندگان رژیم صهیونیستی، قهرمانان ملی ما با آن مواجه می‌شوند، صورت نگرفته است.
وی یادآور شد: کمیته بین المللی المپیک، تحت فشارهای سیاسی درصدد است در گام بعدی اجازه میزبانی و برگزاری مسابقات بین المللی را نیز از کشورهایی چون ایران بگیرد و این محرومیت‌ها در کشتی بیشتر از سایر رشته‌ها دنبال می‌شود که اتفاقی نیست و نمی دانم این عدم توجه و پیگیری رجال محترم مسؤول را چه تعبیری می‌توان کرد.
عضو هیأت رئیسه اتحادیه جهانی کشتی خاطر نشان کرد: به عنوان مسؤول ورزش ملی کشور؛ هیچ ابزاری برای کمک به قهرمانان ملی در اختیار ندارم و هیچکس در کنار ما نیست، اما اصرار من به تکلیف مقامات ذیربط، برای کمک به قهرمانان ملی مردم، به قوت خود باقی خواهد بود.
وی در بخش دیگری از بیانیه خود آورده است: نکته دیگر، داستان بی مهری‌های دوستان وزارت ورزش به کشتی ایران است. گویا عزیزان مجبورند بنا به اصرار مجمع فدراسیون، مدتی دیگر این حقیر را تحمل کنند و البته با توجه به شناختی که نسبت به ایشان وجود دارد، بعید می دانم تغییری نیز در این نامهربانی‌ها شاهد باشیم.
خادم گفت: به هر حال در هر موضعی که هستم، وظیفه دارم به احترام ایستادگی کم نظیر نمایندگان خانواده بزرگ کشتی بر اعتقادشان، جز پاسخ مثبت، پاسخ دیگری به مجمع نداشته باشم.
وی در پایان خاطرنشان کرده است: به نظر می‌رسد با شرایط موجود، هم در عرصه داخلی و هم در بخش بین المللی با مشکلات و تنگناهای بسیار بیشتری نسبت به گذشته مواجه خواهیم بود. به ویژه اینکه گمان می‌شود با موضع گیر‌ی های اخیر خانواده کشتی، حساسیت منفی بعضی از عزیزان نیز به ورزش ملی کشور افزایش یافته است.
خادم نهم اسفند ماه سال ۹۶ از ریاست فدراسیون استعفا کرد و متعاقب آن اعضای شورای فنی تیم‌های ملی کشتی آزاد و فرنگی ایران نیز استعفا دادند.
در نخستین مجمع فوق العاده فدراسیون کشتی که ۲۱ اسفند ۹۶ به ریاست داورزنی برگزار شد، اعضا با اکثریت آرا با این استعفا مخالفت و اعلام کردند با توجه به بند ۱۲ اساسنامه فدراسیون کشتی، حمید بنی تمیم نایب رئیس فدراسیون تا بازگشت رسول خادم امور فدراسیون را پیگیری کند.
پس از گذشت یک ماه، دیروز (دوشنبه) و در دومین مجمع فوق العاده فدراسیون کشتی که با حضور «محمدرضا داورزنی» معاون وزیر ورزش و جوانان، «شاهرخ شهنازی» دبیرکل کمیته ملی المپیک و اعضا مجمع در محل آکادمی ملی المپیک برگزار شد، به خادم تکلیف شد به کارش در فدراسیون ادامه دهد.
پس از پایان مجمع، تعدادی از رییسان هیأت‌های کشتی و پیشکسوتان با حضور در زورخانه نامجو تهران با رسول خادم ملاقات کردند که گفته می‌شود این موضوع زمینه حضور دوباره وی در فدراسیون کشتی را هموار کرده است.