صفحه اصلی / آرشیو مطالب روزنامه کسب و کار

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان گفت

نشانگر سلامت روی موادغذایی تولیدشده در استان گیلان نصب می شود

گیلان-رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان گفت: نصب نشانگر سلامت روی ۹۰ درصد مواد غذایی تولیدشده در استان گیلان اعمال می‌شود.
گیلان-رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان گفت: نصب نشانگر سلامت روی ۹۰ درصد مواد غذایی تولیدشده در استان گیلان اعمال می‌شود.
به گزارش کسب و کار نیوز، شاهرخ یوسف‌زاده چابک اظهار داشت: دانشگاه علوم پزشکی گیلان فعالیت‌های خوبی را در سطح ۲۶ بیمارستان دولتی استان آغاز کرده است به‌طوری‌که هم‌اکنون سیستم تصفیه فاضلاب در بسیاری از بیمارستان‌های دولتی آن نصب شده است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان خاطرنشان کرد: متولی محیط زیست و جامعه سالم تنها ارگانی مانند سازمان محیط زیست نیست بلکه همه باید در راستای حفظ و نگهداری این میراث ارزشمندی که از گذشته‌های دور به ودیعه گذاشته شده است نقش‌آفرینی مطلوب و مؤثری از خود بروز دهند.
یوسف‌زاده چابک با تأکید بر استقرار سیستم تصفیه فاضلاب در مابقی بیمارستان‌های گیلان افزود: سعی داریم در طول امسال با برنامه‌ریزی‌هایی که از قبل انجام شده است نسبت به تجهیز و استقرار تجهیزات تصفیه فاضلاب بیمارستانی در دیگر بیمارستان‌های استان گیلان نیز اقدام کنیم.
وی به بحث زباله‌های عفونی و راهکارهای دانشگاه علوم پزشکی گیلان در امحاء آن‌ها اشاره کرد و بیان داشت: در سال گذشته دانشگاه علوم پزشکی گیلان توانست در راستای برنامه‌های هدف‌دار خود هزار تن انواع زباله‌های عفونی را که از سال‌های قبل در محلی دپو شده بودند با موفقیت امحاء کند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با تأکید بر اینکه در حال حاضر هیچ زباله عفونی از بیمارستان‌های استان خارج نمی‌شود گفت: تمام بیمارستان‌های استان گیلان به سیستم امحاء زباله‌های عفونی مجهز شده‌اند به طوری که هم‌اکنون با اجرای این عملیات هیچ زباله عفونی از بیمارستان‌های گیلان خارج نمی‌شود.
یوسف‌زاده چابک با اشاره به نقش رژیم غذایی و میزان فعالیت‌های بدنی در سلامت انسان نیز تصریح کرد: در حال حاضر یکی از مهم‌ترین معضلات مردم استان گیلان با توجه به نوع رژیم غذایی مردم این خطه مشکل چاقی است و این عامل می‌تواند به تنهایی زمینه‌ساز بروز بسیاری از بیماری‌های دیگر باشد.
وی ضمن اشاره به نحوه خاص مصرف مواد غذایی در گیلان خاطرنشان کرد: بروز پدیده چاقی و عدم انجام ورزش و فعالیت‌های فیزیکی مناسب تهدید بزرگی بر میزان سلامت و طول عمر افراد یک جامعه دارد بنابراین باید برای مقابله با این معضل در استان گیلان برنامه‌های ویژه‌ای پیاده‌سازی می‌شود.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان استقرار دبیرخانه پیشگیری از بیماری‌های غیرواگیر را برشمرد و گفت: این دبیرخانه در دانشگاه علوم پزشکی گیلان مستقر شده است و در حوزه‌های مختلفی مانند آموزش، مراقبت از مواد غذایی و ضرورت نصب نشانگرهای سلامت روی مواد غذایی تولیدشده فعالیت می‌کند.
یوسف‌زاده چابک با اعلام این خبر که هم اکنون نصب نشانگر سلامت روی ۹۰ درصد مواد غذایی تولید شده در گیلان اعمال می‌شود بیان داشت: افرادی که دچار بیماری‌هایی نظیر دیابت، فشارخون بالا و امثالهم هستند می‌توانند با مطالعه این نشانگرهای سلامت نسبت به نوع ماده غذایی اطلاعات کسب کنند.
وی با بیان اینکه ذائقه مردم گیلان به‌سمت غذاهای پرکالری گرایش پیدا کرده است خاطرنشان کرد: دانشگاه علوم پزشکی گیلان قصد دارد با آموزش همگانی و اجرای سلسله برنامه‌هایی ویژه نسبت به آگاهی‌بخشی به مردم در مورد خطرات چاقی اقدام کرده و راهکارهای خود را جهت کنترل آن به اجرا درآورد.