صفحه اصلی / آرشیو مطالب روزنامه کسب و کار

رییس شورای اسلامی کلانشهر رشت خبر داد

شهرداری رشت برای رونق اشتغال از ظرفیت های بومی بهره گیرد

رشت - رییس شورای اسلامی کلانشهر رشت با اشاره به ضرورت توجه به ظرفیت های بومی محلی تاکید کرد: مدیریت شهری رشت نیز برای رونق اشتغال از ظرفیت های بومی در اجرای پروژه ها بهره گیرد.

رشت -رییس شورای اسلامی کلان شهر رشت با اشاره به ضرورت توجه به ظرفیت‌های بومی محلی تاکید کرد: مدیریت شهری رشت نیز برای رونق اشتغال از ظرفیت‌های بومی در اجرای پروژه‌ها بهره گیرد.
به گزارش کسب و کار نیوز، سیدامیرحسین علوی در اولین جلسه شورای اسلامی در سال ۹۷ و سی و هفتمین جلسه شورای پنجم کلان شهر رشت اظهار کرد: ضروری ست تا حتماً در پروژه‌های مختلف شهرداری رشت، استفاده از ظرفیت‌های بومی مد نظر قرار گیرد.
وی با بیان اینکه بررسی تجربه شهرهای مختلف نشان می‌دهد که استفاده از ظرفیت‌های محلی در داخل شهرها به عنوان الگوی موفق در توسعه شهرها است، اضافه کرد: شهر رشت با پیشینه فرهنگی اجتماعی ظرفیت‌های انسانی فراوانی دارد.
علوی با اشاره نامگذاری سال جاری از سوی مقام معظم رهبری با عنوان حمایت از کالای ایرانی خاطر نشان کرد: پیرو مذاکرات با مسئولان شهرداری رشت، تاکید شد تا استفاده از کالا، تجهیزات و امکانات ایرانی در اولویت قرار گیرد.
وی با یادآوری این مطلب که رشت به عنوان شهر خلاق خوراک در یونسکو ثبت شد، بیان کرد: این مهم از ظرفیت‌های کلان شهر رشت است بنابراین بایستی در همه کارها از عناصر خلاقیت استفاده کنیم.
وی در ادامه سخنانش در جلسه شورای اسلامی رشت با مهم دانستن نقش مشارکت عمومی در برنامه‌ریزی‌های شهری تصریح کرد: اگر می‌خواهیم برای رشت کارهای بزرگ انجام دهیم باید سهم مشارکت‌های عمومی افزایش یابد.
وی با بیان اینکه به دنبال طراحی برنامه‌های خدمت برای اقشار مختلف در کلان شهر رشت هستیم، خاطر نشان کرد: این برنامه‌های خدمت از حوزه‌های فرهنگی تا کودکان استثنایی، فعالان حوزه ساختمان و غیره را شامل می‌شود.
وی در بخش دیگری از سخنانش به فضای ایجاد شده در رسانه‌ها درباره سیستم مدیریت شهری رشت و موارد مربوط به عزل و نصب‌ها در شهرداری این کلانشهر، اضافه کرد: از شهردار می‌خواهم که در حوزه عزل و نصب‌ها تعیین تکلیف کند و فضا را آرام نگه دارد.