چهارشنبه , ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
صفحه اصلی / آرشیو مطالب روزنامه کسب و کار

در راستای امضای تفاهم نامه اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان

پاتوق کتاب در مدارس کشور برپا می شود

پاتوق کتاب در راستای امضای تفاهم نامه اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان با سازمان فرهنگی آستان قدس رضوی در مدارس سراسر کشور برپا می شود.
پاتوق کتاب در راستای امضای تفاهم نامه اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش آموزان با سازمان فرهنگی آستان قدس رضوی در مدارس سراسر کشور برپا می‌شود.
به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایرنا، این تفاهم نامه با هدف ترویج و نشر فرهنگ و معارف غنی اهل بیت (ع) در بین دانش آموزان سراسر کشور و به ویژه اعضای انجمن‌های اسلامی دانش آموزان، بهره‌مندی از برکات معنوی وجود مقدس این امام رئوف، برخورداری اتحادیه از ظرفیت‌های ارزشمند آستان قدس رضوی و هم افزایی این دو نهاد ولایی منعقد شده است.
بر اساس این تفاهم نامه، اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش آموزان متعهد شده تا ضمن شناسایی، سازمان دهی و معرفی مربیان و دانش آموزان مستعد و متعهد برای همکاری در اجرای طرح «خادم یاران مربی» و «خادم یاران نوجوان» همکاری‌های لازم را با سازمان فرهنگی آستان قدس رضوی داشته باشد.
همکاری در اجرای طرح «زیر سایه خورشید» و استقبال از این کاروان‌ها توسط اتحادیه استان‌ها، استفاده از ظرفیت مبلغان و مبلغات آموزش دیده در مرکز فرهنگی - تبلیغی آینده سازان به منظور اجرای برنامه‌های گفتمان دینی و معرفتی در حرم مطهر رضوی و اردوهای دانش آموزی از دیگر مفاد این تفاهم نامه است.
توزیع و فروش محصولات فرهنگی و هنری آستان قدس رضوی در نمایشگاه‌های دانش آموزی با هدف اشاعه و ترویج فرهنگ و عطر رضوی در مدارس و همایش‌ها، انتخاب و گلچین مناسب‌ترین زندگی نامه شهدای دانش آموز توسط اتحادیه انجمن‌های اسلامی و ارائه به سازمان فرهنگی برای انتشار، مفاد دیگر تفاهم نامه یاد شده هستند.
سازمان فرهنگی آستان قدس رضوی در این تفاهم نامه موظف شد تا ضمن همکاری و مشارکت در فعالیت‌های اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش آموزان، در اجرای طرح کندوی کتاب (مسابقات کتابخوانی)، با هدف ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی در بین دانش آموزان همکاری‌های لازم را با این مجموعه داشته باشد.
در این تفاهم نامه تاکید شده سازمان یاد شده در برگزاری دوره‌های آموزشی برای والدین اعضای انجمن‌های اسلامی در راستای تحکیم بنیان خانواده و ارائه آموزش در حوزه مشاوره برای مربیان، مبلغان و سرباز طلبه‌های اتحادیه، مشارکت لازم را با این تشکل دانش آموزی داشته باشد.
مهارت آموزی و توانمندسازی دختران عضو انجمن اسلامی در قالب «پروژه ریحانه»، بهره مند کردن مربیان اتحادیه از نرم افزار «مادرانه»، ارائه خدمات آموزشی به زوجین جوان (فارغ التحصیلان اتحادیه) و بهره مند شدن آنها از غذای متبرک حضرتی از دیگر تعهدات سازمان فرهنگی آستان قدس رضوی در قبال اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش آموزان است.
همکاری و مساعدت در اجرای طرح «خادم یاران مربی» و «خادم یاران نوجوان» برای مربیان و دانش آموزان معرفی شده از سوی اتحادیه، برگزاری اردوهای رایگان برای اعضای انجمن‌های اسلامی زیارت اولی، اجرای طرح ذاکران جوان (آموزش مداحی) برای اعضای انجمن‌های اسلامی علاقه مند، فراهم کردن امکان استفاده اتحادیه از ظرفیت‌ها و امکانات اردوگاه‌های وابسته به آستان قدس رضوی نیز از مفاد این تفاهم نامه هستند.