صفحه اصلی / آرشیو مطالب روزنامه کسب و کار

مشاور وزیر و مدیرکل دفتر امور زنان روستایی و عشایری وزارت جهاد کشاورزی گفت

تاثیر مشارکت بانوان در ایجاد صندوق های خرد روستایی

مشاور وزیر و مدیرکل دفتر امور زنان روستایی و عشایری وزارت جهاد کشاورزی گفت: یکی از برنامه های ترویج در کنار توسعه کشاورزی توجه به کسب و کار کوچک و خانگی کشاورزی است که بانوان روستایی با کسب اطلاعات حوزه کسب و کار و شناخت کارآفرینی و بازار برای خانواده منبع درآمد می شوند.
مشاور وزیر و مدیرکل دفتر امور زنان روستایی و عشایری وزارت جهاد کشاورزی گفت: یکی از برنامه‌های ترویج در کنار توسعه کشاورزی توجه به کسب و کار کوچک و خانگی کشاورزی است که بانوان روستایی با کسب اطلاعات حوزه کسب و کار و شناخت کارآفرینی و بازار برای خانواده منبع درآمد می‌شوند.
به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایلنا، فروغ السادات بنی هاشم مشاور وزیر و مدیرکل دفتر امور زنان روستایی و عشایری وزارت جهاد کشاورزی در جلسه شورای هماهنگی سازمان جهاد کشاورزی کردستان اظهار کرد: یکی از اهداف نظام نوین ترویج تقویت منابع انسانی مراکز جهاد کشاورزی است تقویت منابع انسانی این مراکز در رأس موارد دیگر قرار دارد.
وی افزود: با توجه به اهمیت حضور بانوان کارشناس به عنوان ناظر یا هماهنگ کننده امور زنان در مراکز با درخواست حضور بانوان کارشناس در مراکز از سال ۹۴ موافقت شد.
مشاور وزیر و مدیرکل دفتر امور زنان روستایی و عشایری وزارت جهاد کشاورزی گفت: یکی از ویژگی‌های پروژه‌های حوزه زنان ارتباط بانوان کارشناس در مراکز با زنان روستایی است و برای اجرای برنامه‌های آموزشی زمینه‌های لازم مهیا می‌شود.
وی در ادامه خاطرنشان کرد: یکی از اقدامات ارزشمندی که در حوزه بانوان روستایی انجام شد آموزش زنان روستایی در راستای ایجاد صندوق‌های خرد است که به عنوان مشارکت بانوان در ایجاد این صندوق‌ها بسیار تأثیر گذار بود.
بنی هاشم تاکید کرد: تولید محصول سالم به عنوان یک مبحث اولویت دار اهمیت دارد و استان کردستان در این مورد تجربیات ارزشمندی کسب کرد.
وی اظهار داشت: بر اساس اولویت دیگر توانمند سازی کارشناسان مراکز برای دست یابی به اهداف پروژه و برنامه‌های امور زنان تسهیل گری است که نحوه برخورد و ارتباط با مردم را می‌آموزند.
وی همچنین توسعه کسب و کار کشاورزی را برای بانوان لازم و ضروری عنوان کرد و افزود: یکی از برنامه‌های ترویج در کنار توسعه کشاورزی توجه به کسب و کار کوچک و خانگی کشاورزی است که بانوان روستایی با کسب اطلاعات حوزه کسب و کار و شناخت کارآفرینی و بازار برای خانواده منبع درآمد می‌شوند.
مشاور وزیر و مدیرکل دفتر امور زنان روستایی و عشایری وزارت جهاد کشاورزی اذعان کرد: استان کردستان در اجرای صندوق خرد زنان موفق عمل کرده و انتظار می‌رود در راستای نظام نوین ترویج با اجرای طرح آموزش مهارت افزایی کارشناسان جدیدالستخدام (کارشناسان پهنه) نیز موفق باشد.