صفحه اصلی / آرشیو مطالب روزنامه کسب و کار

مدیرعامل شرکت گاز استان قزوین

مشترکین استان قزوین ۴ میلیارد متر مکعب گاز طبیعی مصرف کردند

مدیرعامل شرکت گاز استان قزوین ازمصرف ۴ میلیارد و ۶۱۳ میلیون مترمکعب گاز طبیعی در بخش های مسکونی، صنعتی و تجاری، سی ان جی و نیروگاهی طی سال ۹۶ در استان قزوین خبر داد.
مدیرعامل شرکت گاز استان قزوین ازمصرف ۴ میلیارد و ۶۱۳ میلیون مترمکعب گاز طبیعی در بخش‌های مسکونی، صنعتی و تجاری، سی ان جی و نیروگاهی طی سال ۹۶ در استان قزوین خبر داد.
به گزارش کسب و کار نیوز، اسماعیل مفرد بوشهری در این باره اظهار کرد: مشترکین خانگی شرکت گاز در ۱۲ ماه سال گذشته ۷۲۶ میلیون متر مکعب گاز مصرف کردند که این مقدار معادل ۱۶ درصد مصرف کل استان بوده است و در مقایسه با مصرف بخش خانگی در سال ۱۳۹۵ خوشبختانه ۲ درصد کاهش داشته است.
مدیرعامل شرکت گاز استان قزوین در زمینه تحویل گاز به نیروگاه شهید رجایی به عنوان بزرگترین مصرف کننده گاز در استان گفت: بیش از ۲ میلیارد و ۵۹۰ میلیون متر مکعب گاز در سال گذشته به نیروگاه شهید رجایی تحویل شده است که شامل ۵۶ درصد مصرف کل استان است. وی با اشاره به توجه ویژه وزارت نفت به تحویل حداکثری گاز طبیعی به نیروگاه‌های تولید برق در دولت تدبیر و امید افزود: میزان تحویل گاز در سال ۱۳۹۶ نسبت به سال آغاز به کار دولت تدبیر و امید در سال ۱۳۹۲ که در آن ۱ میلیارد و ۵۸ میلیون متر مکعب گاز به نیروگاه شهید رجایی تحویل شده است رشد ۶۰ درصدی داشته است.
بوشهری در ادامه به آمار تفکیکی مصرف گاز طبیعی در استان اشاره کرد و گفت: از کل گاز مصرف شده در طی سال ۹۶ حدود ۱۶ درصد در بخش خانگی، ۲۳ درصد در بخش صنعتی و تجاری، ۵۶ درصد در نیروگاه و ۵ درصد در جایگاه‌های سوخت CNG مصرف شده است.