صفحه اصلی / آرشیو مطالب روزنامه کسب و کار

در راستای ارزیابی و نظارت ارائه خدمات سلامت توسط رییس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان صورت گرفت

بازدید از 10 مرکز خدمات جامع سلامت و 7 خانه بهداشت روستایی طی دو روز

در سفر دو روزه رییس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان، معاون و مدیران معاونت بهداشتی دانشگاه به روستاههای بخش مرکزی بندرعباس، شهر فین و شهرستان حاجی آباد از 10 مرکز خدمات جامع سلامت روستایی و شهری و 7 خانه بهداشت بازدید شد.
در سفر دو روزه رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان، معاون و مدیران معاونت بهداشتی دانشگاه به روستا ههای بخش مرکزی بندرعباس، شهر فین و شهرستان حاجی آباد از ۱۰ مرکز خدمات جامع سلامت روستایی و شهری و ۷ خانه بهداشت بازدید شد.
به گزارش کسب و کار نیوز، رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی هرمزگان در برنامه سفر خود به روستاهای مرکز و شمال استان اجرای هر یک از برنامه‌های مراقبت جوانان، میانسالان، سالمندان، مادر باردار، سلامت روان، بیماری‌های واگیر و غیر واگیر، شاخص‌های مختلف بهداشتی و وضعیت پیگیری‌های فعال مراقبت‌ها را توسط مراقبین سلامت مورد ارزیابی قرار داد.
دکتر سید حسین داودی ثبت اطلاعات پرونده سلامت الکترونیک گیرندگان خدمت، در سامانه یکپارچه بهداشت سلامت "سیب" و گزارشاتی از مراقبت‌های ثبت شده در سامانه را بررسی و بر تکمیل زیر ساختهای اینترنت در مراکز خدمات جامع سلامت و خانه‌های بهداشت تاکید کرد.
وی در گفتگو با بهورزان، مراقبین سلامت و کارشناسان شاغل در مراکز خدمات جامع سلامت و خانه‌های بهداشت گفت: سرمایه اصلی هر سازمان منابع انسانی آن است؛ که در کنار حضور فعالانه کارکنان نظام سلامت در مراکز بهداشتی و خانه‌های بهداشت روستایی سرکشی و مراقبت دقیق از گروه هدف با انجام پایش کیفی منطقه موجب ارتقا سطح سلامت در جامعه خواهد شد.
وی اذعان داشت: خوشبختانه بهورزان شاغل در خانه‌های بهداشت استان دارای سابقه و تجربه کافی هستند ولی بالا بردن سطح معلومات با توجه به پیشرفت‌های علمی امری اجتناب ناپذیر است؛ بهورز تنها گروه علمی و کاربردی کشور است که از تمامی آموزه‌های خود در سطح یک بهداشت جامعه استفاده می کنداین باعث اهمیت و حساسیت این شغل شده است.
وی با اشاره به اینکه تأمین سلامت جامعه باید بصورت تیمی انجام شود و فقط بر عهده پزشکان نیست؛ خاطر نشان کرد: لازم است؛ برای اعضای تیم سلامت کار آفرینی کرد و همه تیم‌های سلامت در قالب یک کار گروهی هماهنگ، می‌توانند اثر بخشی بسیار بالایی در سطح جامعه داشته باشند و مطمئناً در کنار آن میزان رضایت مندی مردم افزایش پیدا خواهد کرد.
این بازدیدها با هدف ارزیابی و نظارت بر چگونگی ارائه خدمات سلامت سطح یک در مراکز خدمات جامع سلامت شهری و روستایی و خانه‌های بهداشت صورت گرفت.